چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۳۶۸
سه‌شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۶

فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با نفوذ گردوغبار از مناطق همجوار و همچنین تشکیل گردوخاک در برخی مناطق مستعد استان، دید افقی و کیفیت هوا کاهش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا، در ساعاتی از ظهر تا شب با افزایش سرعت وزش بادهای شمالی بر روی خلیج فارس، عمدتاً در سواحل مرکزی و جنوبی استان، دریا متلاطم است.

وی اضافه کرد: همچنین پیش بینی می‌شود طی این مدت با نفوذ گردوغبار از مناطق همجوار و همچنین تشکیل گردوخاک در برخی مناطق مستعد استان، دید افقی و کیفیت هوا کاهش یابد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با گردوغبار و کاهش دید، طی ساعاتی از ظهر تا اواسط شب همراه با وزش باد و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جهت وزش باد شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی ۴۰ کیلومتر در ساعت، طی ساعاتی از ظهر تا اواسط شب در مناطق مرکزی و جنوبی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ و در سواحل جنوبی گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی تاکید کرد: همچنین ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر، در سواحل مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر