چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم در بازدید سرزده از مدرسه راهنمایی مصلحیان و دبیرستان نمونه امام خمینی(ره) شهر بوشهر افزون بر تکریم معلمان از دانش آموزان و خیرین خواست با درس خواندن و مشارکت در ساخت مدارس به بالندگی جامعه کمک کنند .\n\nبه گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری روز یکشنبه با حضور در آیین صبحگاهی مدرسه راهنمایی خیر ساز مصلحیان خطاب به دانش آموزان گفت: مهمترین کاری که دانش آموزان برای خود، خانواده و جامعه می توانند انجام دهند خوب درس خواندن و موفقیت در فراگیری علم است .
کد خبر: ۱۱۲۵۵
يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۶

فکرشهر: استاندار بوشهر همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم در بازدید سرزده از مدرسه راهنمایی مصلحیان و دبیرستان نمونه امام خمینی(ره) شهر بوشهر افزون بر تکریم معلمان از دانش آموزان و خیرین خواست با درس خواندن و مشارکت در ساخت مدارس به بالندگی جامعه کمک کنند .

\n\n

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری روز یکشنبه با حضور در آیین صبحگاهی مدرسه راهنمایی خیر ساز مصلحیان خطاب به دانش آموزان گفت: مهمترین کاری که دانش آموزان برای خود، خانواده و جامعه می توانند انجام دهند خوب درس خواندن و موفقیت در فراگیری علم است .

\n\n

وی اظهارداشت: معلمان به رغم مشکلات فرارو با تمام وجود برای موفقیت دانش آموزان تلاش می کنند و بهترین هدیه در پاسخ به این اقدام آنان خوب درس خواندن است.

\n\n

استاندار بوشهر گفت:پیشرفت، توسعه و شکوفایی هر کشوری با تلاش دانش آموزان در فراگیری علم و اهمیت به مدرسه رقم زده می شود.

\n\n

وی یادآورشد: توسعه جامعه بر محور علم و دانایی است و کشوری که به علم اهمیت دهد مسیر طرقی و پیشرفت را نیز بهتر طی می کند.

\n\n

استاندار بوشهر با بیان این معلمان بیشتر از ما واقف به ارزش علم و دانش اندوزی در توسعه جامعه هستند گفت: آموزش و پرورش از حوزه های مهم و بسیار تاثیر گذار در جامعه محسوب می شود و رشد و تعالی آن در پیشرفت کل جامعه موثر است.

\n\n

وی افزود: ما مسووولان نیز باید مشکلات فراروی آموزش و پرورش را برطرف کنیم تا فرهنگیان با فراغت به رسالت مهم انتقال دانش و خرد به آینده سازان کشور بپردازند.

\n\n

استاندار بوشهر اضافه کرد: درکنار تلاش های دولت برای توسعه فضاهای آموزشی،خیرین نیز بیشتر به این مهم توجه کنند همانطور که مصلحیان در 40 سال پیش با اقدامی خیرخواهانه این مدرسه را ساخته است نسل فعلی نیز به تبعیت از نسل پیشین در حوزه زیرساخت ها به کمک دولت بیاید و این مساله مردمی را رونق بیشتری دهند.

\n\n

سالاری ادامه داد:مشارکت خیرین درانجام کارهای عام المنفعه هرچند رسالت قانونی آنان نیست اما احساس مسوولیت شان در قبال جامعه و فرزندان خود باعث شده تا از سرمایه خود برای انجام این اقدام نیک هزینه کنند.

\n\n

وی بابیان این که رفع مشکلات رفاهی و معیشتی معلمان دغدغه مدیریت ارشد استان بوشهراست گفت:انجام این مهم جزو مسوولیت مستقیم استان نیست اما انتقال مشکلات فرارو این قشر تاثیرگذار درجامعه برای تصمیم گیری درابعاد ملی به صورت شفاهی و مکتوب انجام شده است.

\n\n

استاندار بوشهر افزود: مسوولان ارشد نظام مشکلات آموزش و پرورش و فرهنگیان را درک کرده اند و ارایه لایحه برای تصویب قانون از جمله قانون مدیریت خدمات کشوری از سوی دولت برای همسان سازی دریافت حقوق و مزایا نیز در همین راستاست.

\n\n

وی یادآورشد:آموزش و پرورش مولد و تولید کننده علم به عنوان پایه و اساس پیشرفت جامعه است برهمین اساس دولت قدردان زحمات این قشر است و به آنها به عنوان قشر مصرف کننده نمی نگرد.

\n\n

سالاری به رفع مشکلات فراروی فرهنگیان خوشبین هستیم گفت:به هر میزان برای آموزش و پرورش هزینه شود بهره برداری و نقش آفرینی خروجی مدارس چند برابر درجامعه نمود پیدا می کند.

\n\n

استاندار بوشهر افزود: وجود مدارس با فضای فیزیکی فرسوده زیبنده این استان نیست و برای برون رفت از وضعیت موجود امسال با مشارکت خیرین، بانک ها، بنگاه های اقتصادی و بودجه ملی تلاش خواهد شد.

\n\n

وی گفت: پارسال میزان هزینه کرد اعتبار در فصل هایی که از بودجه استانی امکان پذیر بود در استان بوشهر سه و نیم برابر نسبت به مدت مشابه افزایش داشت.

\n\n

سالاری اضافه کرد: افزایش حقوق و حق الزحمه معلمان در گستره استانی حتی اگر اعتبار نیز وجود داشته باشد امکان پذیر نیست و باید در سطح ملی برای انجام این مهم تصمیم گیری شود.

\n\n

وی گفت:معلمان قشر عزیز و ارشمند جامعه هستند و همت ما مسوولان باید کاهش و برداشتن مشکلاتی باشد که فراروی دست اندرکاران تعلیم و تربیت است.

\n\n

استاندار بوشهر افزود: باتوجه به فرسودگی ساختمان مدرسه مصلحیان تلاش خواهد شد در اولویت جلب مشارکت خیرین یا اعتبار ملی قرار گیرد.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، در پایان این دیدار استاندار بوشهر با اهدای لوح یابود و گل از مقام شامخ معلمان مدرسه مصلحیان قدردانی کرد.

\n\n

همچنین استاندار بوشهر در نشست با کادر دفتری دبیرستان نمونه امام خمینی (ره) و بازید از این مدرسه قول تامین اعتبار برای تجهیز یک آزمایشگاه، هوشمند سازی کلاس های درس و آماده سازی سالن ورزشی این مدرسه را داد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر