سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۶۴۲
شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۵۰

فکرشهر: رئیس پلیس آگاهی استان گفت: توجه به توصیه های انتظامی در جهت پیشگیری از سرقت منزل در ایام پایانی1 سال بسیار تاثیر گذار است و سرقت منزل یکی از مواردی است که در طول سال به ویژه ایام نوروز شهروندان را تهدید می کند.
به گزارش فکرشهراز پايگاه خبري پليس، سرهنگ "جوشن سهرابی " بیان داشت: شهروندان با رعایت نکات ذیل می توانند در پیشگیری از سرقت منزل خود کمک زیادی نمایند و سارقان را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.
1- تا حد امكان از خالي گذاشتن منزل خودداري كنيد.
2- با توجه به ورود بسیاری از سارقان از بالکن طبقات اول به منازل شهروندان، توصیه می شود حتما برای بالکن طبقات اول و پنجره ها حفاظ مناسب نصب شود.
3- از گذاشتن کلید منزل زیر جا کفشی، داخل کفش، گلدان و ... خودداری کنید.
4- هنگام ترک منزل از نگهداری هر گونه وجه نقد،اشیاء قیمتی، طلا و جواهرات در منزل خودداری نموده و آنها را به صندوق امانات یا افراد مورد اعتماد بسپارید.
5- - درب و پنجره ها را قبل از ترک منزل ،کنترل و از قفل هاي ايمن و استاندارد استفاده کنيد و از بسته بودن درب ورودي پشت بام و کليه درب هاي داخلي ساختمان اطمينان کامل حاصل كنيد.
6- در مکان های عمومی ،مهمانی ها، تاکسی و اتوبوس و آرایشگاه یا محل کار در خصوص داشته ها و نداشته های خود حفاظت گفتار داشته باشید .
7- از نوشتن نام و مشخصات خود بر روي زنگ منزل خودداري كنيد.
8- حفاظت فیزیکی منزل را کامل کنید، استفاده از نرده و حفاظ برای پنجره ها، دیوار حیاط و نصب درب ضد سرقت ضروری است .
9- از قراردادن وسايل با ارزش در داخل حياط خودداري كنيد.
10- چنانچه در اطراف محل زندگي شما خانه‌هاي خالي از سكنه و نيمه ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بيشتري به عمل آوريد.
11- در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك و يا وقوع سرقت، سريعا با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس حاصل كنيد تا در كمترين زمان ممكن رسيدگي شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر