سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: انتخاب شهردار جدید برای بندر گناوه به یکی از مهم ترین مباحث روز مردم این شهر تبدیل شده است.\n\nبه گزارش فکرشهر، تاخیر در انتخاب شهردار سبب شده تا عمده مردم و مسوولان در محافل و مجالس و فضاهای مجازی و حتی برخی تریبونهای عمومی نظیر خطبه های نمازجمعه نسبت به آن واکنش نشان دهند.\n\nاز زمان استیضاح شهردار سابق گناوه چند ماهی می گذرد و از آن زمان تاکنون شهرداری به صورت سرپرستی اداره می شود.\n\nبراساس قانون در مهلت سه ماهه ای که برای تعیین شهردار (20 اردیبهشت) ماه جاری درنظرگرفته شده ، باید شهرداری انتخاب و معرفی شود.
کد خبر: ۱۱۲۹۰
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۶

فکرشهر: انتخاب شهردار جدید برای بندر گناوه به یکی از مهم ترین مباحث روز مردم این شهر تبدیل شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، تاخیر در انتخاب شهردار سبب شده تا عمده مردم و مسوولان در محافل و مجالس و فضاهای مجازی و حتی برخی تریبونهای عمومی نظیر خطبه های نمازجمعه نسبت به آن واکنش نشان دهند.

\n\n

از زمان استیضاح شهردار سابق گناوه چند ماهی می گذرد و از آن زمان تاکنون شهرداری به صورت سرپرستی اداره می شود.

\n\n

براساس قانون در مهلت سه ماهه ای که برای تعیین شهردار (20 اردیبهشت) ماه جاری درنظرگرفته شده ، باید شهرداری انتخاب و معرفی شود.

\n\n

باوجود اینکه شورای اسلامی این شهر پس از تعطیلات نوروز امسال برای انتخاب گزینه شهردار جدید دست بکار شده و نشست های متعددی با گزینه ها برگزار کرده تاهنوز به نتیجه جامعی نرسیده است.

\n\n

درحالی که دربین 11 گزینه معرفی شده دو تا سه گزینه نهایی شده اما چنین به نظر می رسد که دربین اعضای شورا بر سر انتخاب گزینه نهایی اختلاف نظرهایی وجود دارد و تاهنوز به یک اجماع کلی دست نیافته اند.

\n\n

امام جمعه این شهر در خطبه های نمازجمعه هفته گذشته بخشی از سخنان خودرا به این موضوع اختصاص داد و گفت:شورای اسلامی این شهر نباید بیش از این در انتخاب شهردار تعلل کند و ضروری است که هرچه زودتر گزینه اصلی خود را تعیین و به مردم معرفی کند. 

\n\n

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: انتخاب نشدن شهردار تبعات منفی برای شهر دارد. 

\n\n

وی اظهارکرد: اعضای شورا نماینده مردم هستند و تاکنون بیش از یکماه است که برای گزینه شهردار در طول هفته جلسه برگزار می کنند اما تاهنوز به نتیجه نرسیده اند و دراین میان تنها شهر و مردم این دیار ضرر می کنند. 

\n\n

امام جمعه گناوه گفت: انتخاب شهردار کارسخت و دشواری نیست و اعضای شورا باید درسالی که رهبر فرزانه انقلاب آن را مزین به همدلی و همزبانی کرده ، اختلاف ها را کنار بگذارند و هرفردی که توانایی و کارآیی تصدی شهرداری را دارد هرچه زودتر انتخاب کنند.

\n\n

سخنگوی شورای اسلامی شهر گناوه هم گفت: انتخاب شهردار این بندر تا قبل از 20 اردیبهشت ماه مشخص و تعیین خواهدشد.

\n\n

زهرا عرب زاده افزود: باتوجه به فرصت سه ماهه ای که طبق قانون به شورای اسلامی شهر برای انتخاب شهردار داده شده است، خلاف قانونی صورت نگرفته است.

\n\n

وی گفت: تاریخ نهایی جلسه انتخاب شهردار تعیین شده و تلاش خواهیم کرد تا حتی درهمین هفته برگزارشود. 

\n\n

وی گفت: دغدغه امام جمعه برای ما نمایندگان مردم اهمیت ویژه دارد و این دل نگرانی را با یک انتخاب شایسته پاسخ خواهیم داد.

\n\n

حدود 70 هزارنفر از جمعیت 92 هزارنفری شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر در شهر گناوه سکونت دارند.

\n\n

منبع:ایرنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر