چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۰۰۶
چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲

فکرشهر: همایش تقدیر از پاک بانان شهر گناوه به مناسبت هفته سلامت توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه بعد از ظهر چهارشنبه در همایش تجلیل از پاک بانان به مناسبت هفته سلامت با اشاره به شعار امسال این هفته اظهار داشت: در راستای شعار روز جهانی بهداشت شعار امسال هفته سلامت به‌درستی و بر اساس نظر متخصصان و صاحب‌نظران، با درک صحیح از وضعیت جامعه «سلامت ما، سلامت سیاره» انتخاب شده است.

عصمت حیدری تصریح کرد: موضوع اساسی در این مفهوم این است که بدون سلامتی محیط زندگی، از سیاره زمین گرفته تا قاره‌های مختلف، کشورهای مختلف و شهرهای مختلف نمی‌توان انتظار سلامتی پایدار برای نوع بشر داشت.

حیدری ادامه داد: پاک بانان، تلاشگرانی که سلامت محیط زندگی ما، در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر و محلات، مدیون دستان پینه بسته آن‌هاست همواره زحمات و خدمات آن‌ها در دل تاریکی شب گم شده و آن‌چنان که بایدوشاید موردتوجه قرار نمی‌گیرد.

وی یادآور شد: در اوج شدت همه‌گیری کرونا که بخش وسیعی از مردم خانه‌نشین بودند، نارنجی پوشان مهربان شهر علاوه بر زدودن آلودگی از چهره شهر، هم سو با مدافعان سلامت در مبارزه با کرونا، وظیفه پاک‌سازی، گندزدایی، جمع‌آوری و دفع پسماندها را بر عهده داشتند. چه بسا خدمات خاموش اما مؤثر پاک بانان روزهای سخت کرونایی، سلامت و جان آن‌ها را به خطر انداخته است.

حیدری اضافه کرد: در روزهایی که همه مردم به در خانه ماندن و یا دورکاری تشویق می‌شدند، پاک بانان به خیابان‌ها می‌آمدند تا محافظ سلامت جامعه باشند، چرا که نه امکان دورکاری داشتند و نه شهر بدون وجودشان دوام می‌آورد.

وی افزود: چه روزهایی که این قشر زحمت‌کش، با حجم بالای زباله‌های رها شده در مکان‌های عمومی و کوچه و خیابان‌ها همچون ماسک و دستکش‌های یک‌بارمصرف روبرو بوده‌اند و سلامت خودشان به‌طورجدی تهدید شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: کنترل نیروهای خدمات شهری بر حفظ سلامتشان، مانند من و شما نیست، آن‌ها هرچقدر مراقب باشند باز هم حفظ سلامتشان از کنترل خودشان خارج است و اگر من و شما در کوچه و خیابان رعایت نکنیم، سلامت پاک بان تهدید می‌شود.
دکتر حیدری شهروندان را تشویق به همراهی با پاک بانان کرد و گفت: برای حفظ سلامت پاک بانان شهرمان زمان‌بندی برای بیرون گذاشتن زباله را رعایت کنید و دستکش و ماسک استفاده شده را در کیسه‌های زباله جداگانه بگذارید و در محیط رها نکنید.

وی توصیه کرد: با تفکیک پسماند تر و خشک هم به‌سلامت عمومی شهر و هم سلامت پاک بانان کمک کنید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه بیان داشت: شاید باور نداشته باشیم که تقدس شغل پاک بان و نیروی خدماتی، به‌خصوص در دوران همه‌گیری کرونا، از حرفه پزشک و پرستار کمتر نیست، ولی این موضوع را یقیناً باور داریم و می‌پذیریم حمایت ما در مقایسه با خدمات این نیروها بسیار ناچیز است.

در این همایش که در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان گناوه برگزار شد، آموزش بهداشت روان، بهداشت حرفه‌ای به این آنها داده شد و در آخر مراقبت‌های بهداشتی و تزریق واکسن هپاتیت توسط مراقبین سلامت برای پاک بانان انجام گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر