سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۰۷۵
پنجشنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

فکرشهر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: در زمان حاضر مصرف اینترنت در این استان ۳۵۰ گیگابیت بر ثانیه است اما پهنای باند آن ظرفیت سرویس دهی تا ۵۰۰ گیگابیت را دارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی سملیان افزود:یک میلیون و ۳۸۰ هزار مشترک اینترنت سیار در استان بوشهر وجود دارد که سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل به آنها سرویس می‌دهند.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال ۱۵ سایت روستایی و ۱۴ سایت شهری تلفن همراه در استان بوشهر احداث می‌شود که اپراتور ها درحال بررسی نقاط مناسب احداث سایت در راستای ایجاد حداکثر پوشش تلفن همراه هستند.

سملیان اضافه کرد: علاوه بر این امسال ۱۲ سایت روستایی نیز به تکنولوژی ۴G  و ۳G ارتقا می‌یابد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر یادآور شد: سال گذشته ۲۱ سایت تلفن همراه با اعتبار ۸۴ میلیارد تومان در استان بوشهر احداث شد و ۳۰ سایت نیز به تکنولوژی‌های سطح بالاتر ارتقا یافت که برای آنها نیز ۳۰ میلیارد تومان هزینه شد.

سملیان افزود: در زمان حاضر ۳۰۰ سایت اینترنت ایرانسل و ۵۰۰ سایت همراه اول به مشترکان بوشهری سروریس دهی می‌کنند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر استان بوشهر از نظر پیشرفت طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها  رتبه سوم کشور را از نظر درصد خانوارهای تحت پوشش دارد و ۳۸ هزار پورت منصوبه را ایجاد کرده که آماده سرویس دهی به خانواده‌ها است.

سملیان توضیح داد: توسعه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها تاثیر بسزایی در کاهش بار ترافیکی اینترنت سیار و سرعت این اینترنت دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: شرکت مخابرات استان بوشهر این زیر ساخت را در شهرستان‌های بوشهر، گناوه، جم، عسلویه و دیلم و شرکت صبا نت در شهرستان بوشهر ایجاد می‌کند.

سملیان اعلام کرد: برای سال جاری حدود ۲۵۰ کیلومتر فیبر نوری تنها برای اتصال سایت ها و مراکز مخابراتی روستایی طراحی شده است که از محل طرح خدمات اجباری روستایی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر کمتر به این نوع اینترنت توجه شده بود که سبب افزایش بار و کاهش سرعت اینترنت سیار در برخی از مقاطع شده است اما رویکرد جدید تقویت این نوع اینترنت در سطح کشور است.

سملیان عنوان کرد: اکنون ۱۷۲ هزار مشترک اینترنت ثابت در استان بوشهر وجود دارد که از این شمار نزدیک به ۶۰ هزار مورد مربوط به شرکت مخابرات استان و ۱۱۰ هزار مورد مربوط به اپراتورها است  و سیاست توسعه بر این مبنا می باشد که شرکت ها در مناطق مختلف مکمل یکدیگر باشند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توسعه کسب و کارهای اینترنتی در استان بوشهر، گفت: افزایش سفارش‌ها خریدهای اینترنتی سبب شده است که اینترنت مصرفی این استان ۲۰ گیگابت بر ثانیه افزایش پیدا کند.

سملیان گفت: در آینده با اجرای پروژه های توسعه فیبر نوری مانند پروژه باب (بزرگراه اطلاعاتی بوشهر) و ایجاد پوشش ۸۰ درصدی خانوار و مشاغل در شهر بوشهر و عالیشهر تا ابتدای سال ۱۴۰۳ در راستای ایجاد زیر ساخت های دولت الکترونیک و توسعه کسب و کارها، توسعه امکانات آموزشی وزیرساخت های آموز ش از راه دور  و ایجاد بستر مناسب برای توسعه خدمات برخط از سوی  شرکت های دانش بنیان، پهنای باند مصرفی استان تا حد بسیار بالایی افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی تاثیر بسزایی در افزایش کسب و کار و خدمات اینترنتی در استان بوشهر داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر