چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر: یکی خود را مدیرکل جدید ورزش استان بوشهر می‌داند و دیگری خود را گزینه اصلح و تایید شده بزرگان استان...
کد خبر: ۱۱۴۳۰۷
يکشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۶

فکرشهر ـ نام محفوظ: دولت‌ها تغییر می‌کنند و مدیران کل و جزء هم به دنبال آن...؛ وقتی جناح اصلاح‌طلب از راس دولت می‌رود و جناح اصولگرا می‌آید، بازار عزل و نصب‌ها داغ‌تر می‌شود. اتفاقی که در انتخابات 1400 افتاد و دولت تدبیر و امید جای خود را به دولت مردمی داد!

با روی کار آمدن دولت رئیسی، زنگ آغاز انتصابات به صدا درآمد و هر روز شاهد جلسات تودیع و معارفه در جای جای کشور بودیم و استان بوشهر هم از این قاعده مستثنی نبود، اما علی‌رغم تغییر مدیران کل استانداری و فرمانداران در استان بوشهر، همچنان در مرکز استان و شهرستان‌ها، بعضی از مدیران دستگاه‌های اجرایی از دولت قبل بر سر کار هستند. هرچند توانمندی و تخصص بسیار مهم‌تر از رویکرد سیاسی و جناح افراد است، اما همیشه روال همین بوده که پس از انتخابات، مدیران همراه آن دولت کنار رفته و مدیران جناح دیگر بر سر کار می‌آیند.

در این میان، برخی از ادارات و جایگاه‌ها خبرسازتر می‌شوند. همان طور که این روزها بحث تغییرات مدیریتی در اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر داغ است. وضعیت ورزش از فوتبال گرفته تا سایر ورزش‌ها در استان بوشهر مشخص است، طوری که اگر بخواهیم سر درددل و سفره دلمان را باز کنیم، قصّه پر سوز و گدازی می‌شود. چرا که اهالی ورزش در بوشهر دل پرخونی از ضعف مدیریتی و مشکلات بی‌شمار خود در طول این سال‌ها دارند. 

حالا بحث اصلی بر سر مدعیان تصدی این پست است؛ آش آنقدر شور است که حتی فردی که یک بار از میدان المپیک و خیابان ورزش رد نشده هم نام خود را به عنوان گزینه‌ای برای این سمت مطرح کرده و و برای خود قلم‌پراکنی می‌کند. برخی رسانه‌نماها و حتی رسانه‌ها هم در این میان بازیچه و اسباب خبرسازی و عرض اندام این اشخاص شده‌اند.

یکی خود را مدیرکل جدید ورزش استان بوشهر می‌داند و دیگری خود را گزینه اصلح و تایید شده بزرگان استان. 

در کنار تمام این ها، کسی هم می‌خواهد خودش را به زور در اداره یا سازمانی جا کند، چرا که دوران مدیریتش با رنگ عوض کردن در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی به عنوان یک مدیر اصلاح طلب و بعدتر در زمان انتخابات 1400 و چرخش  180 درجه‌ای به سمت جبهه انقلابی و اصولگرایان رو به اتمام است و مدت‌هاست به دنبال گریزگاهی برای رسیدن به صندلی جدیدی برای جلوس است! 

حالا ورزش استان بوشهر فارغ از دغدغه‌های ورزشی و دلسوزانه برای این عرصه و ورزشکارانی که زندگی و جوانی خود را برای فوتبال و هندبال، شنا و والیبال و کوهنوردی و غیره صرف کرده‌اند، بازیچه کسانی شده که تنها به خود و منافعشان می‌اندیشند و حتی ذره‌ای هم به فکر توسعه و پیشرفت ورزش و ورزشی‌های استان نیستند. بدتر از آن این که در این حوزه تخصصی هم در حد چند کلمه صحبت کردن ندارند.

همه آگاهیم که حوزه ورزش و جوانان از حساسیت های خاصی برخوردار است و ارتباط تنگاتنگی با روحیه ی جمعی مردم، مشارکت های عمومی و امید اجتماعی دارد؛ لذا رویکرد مدیریت ارشد استان و وزارت ورزش و جوانان در این زمینه بایست همراه با دقت، وسواس و نگاه تخصصی باشد. ورزش و تربیت بدنی از مجموعه هایی است که در صورت همراه نشدن بدنه فعال آن با مدیران خود، نه تنها باعث حیف و میل بیت المال و بودجه ورزش می شود، بلکه موجب افت هرچه بیشتر ورزش قهرمانی و حرفه ای می شود؛ آن هم در شرایطی که هرسال شاهد نابودی یکی از تیم های قدیمی و خشکیده شدن ریشه ورزش قهرمانی در رشته های مختلف هستیم.

انتهای سخن، درستش این است که اگر هم قرار است سایه‌ای بر سر ورزش استان بیفتد و مدیر جدیدی منصوب شود، باید کسی بیاید که به قول ورزشی ها حداقل یک عکس با شورت ورزشی داشته باشد، یعنی حداقل کمی درباره این حوزه و جغرافیای آن اطلاعات و آگاهی داشته باشد، نه شخصی که نه در مجموعه تحت مدیریت خود و نه حتی حیطه تخصص نداشته‌اش، نتوانسته موفقیت آنچنانی داشته باشد و تنها با تکیه بر تبلیغات پوچ بر سر کار مانده است. 

خدا آخر و عاقبت استان بوشهر، علی‌الخصوص ورزش و ورزشکاران آن را با این وضعیت به خیر کند. 

الهی آمین!

نظرات بینندگان
صقوی
|
-
|
يکشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۴
تو هم نه نویسنده ای . چون جرعت نداشتی اسم خودت رو پای مطلبت بزاری . خودت یا از گزینه های اداره کل ورزشی یا فامیلت گزینه است . ملت پشت این نوع نوشته ها  رو خوب  میدونن 
فرهاد
|
-
|
يکشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۸
ههههههههه

شورت ورزشی رو خوب اومدی
مهدی طارمی
|
-
|
دوشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۳
 یکی بهروزیان فر بیرون کنه گند زده به ورزش استان 
منصور
|
-
|
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۱
خیلیا تنها با تکیه بر تبلیغات پوچ بر سر کار ماندن
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر