جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فرمانده انتظامی استان بوشهر:
به گزارش فکرشهر، سردار حیدر عباس زاده از دستگیری متهمان دو فقره قتل در شهرهای بوشهر و دیلم خبر داد و در خصوص آن توضیحاتی ارائه کرد...\r\n
کد خبر: ۱۱۴۷۰
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸

فکرشهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر در اولین نشست خبری اش طی سالجاری برخی از اقدامات صورت گرفته را تشریح کرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سردار حیدر عباس زاده از دستگیری متهمان دو فقره قتل در شهرهای بوشهر و دیلم خبر داد و در خصوص آن توضیحاتی ارائه کرد.

\n\n

دستگیری قاتل 8 ماه پس از قتل
\nعباس زاده اظهار داشت: به دنبال فوت مشکوک فردی به هویت "ع" در مهرماه سال گذشته در شهر بوشهر پلیس با تحقیقات همه جانبه راز قتل را کشف و قاتل را روز گذشته دستگیر کرد.

\n\n

سردار حیدر عباس زاده افزود: در مهرماه سال قبل فردی به پلیس مراجعه و از فوت برادرش به دلیل احتمال سکته قلبی و مغزی خبر داد.

\n\n

وی اضافه کرد: با توجه به ابهامات زیاد در پرونده این حادثه، پلیس تحقیقات گسترده ای را آغاز و در این رابطه 8 متهم را دستگیر کرد.

\n\n

به گفته سردار عباس زاده، متهمین دستگیر شده در تحقیقات پلیسی هویت فردی به نام "ح" را فاش کردند که در قبال گرفتن مبلغ 30 میلیون تومان به کمک قاتل دست و پای مقتول را بسته و او را به قتل می رساند.

\n\n

وی افزود: با جمع آوری دلایل و مستندات دیگر ، قاتل اصلی به هویت "ح-م" شناسایی و با اخذ نیابت قضایی در شهر جهرم دستگیر شد. این فرد در اعترافات خود گفت به کمک دو نفر از همدستان خود به مقتول الکل 90 درصدی داده و او را به قتل رساندیم.

\n\n

فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: از این متهمین دو قبضه اسلحه شکاری به همراه بیست فشنگ شکاری و مقادیر مشروب الکلی کشف شد.

\n\n

وی در گفتگو با خبرنگان با اشاره به اینکه 24 ساعت پیش متهم اصلی دستگیر و صحنه قتل هم بازسازی شده، ادامه داد: اعترافات اولیه وی حاکی از آن است که وی به خانمی علاقمند بوده اند و برای اینکه مقتول را از سر راه بردارد، با همدستی 7 نفر دیگر اقدام به این قتل کرده اند. سپس با خوراندن الکل و عادی جلوه دادن مرگ، تلاش داشتند که پرونده منحرف شود، ولی نهایتا از این قتل رمزگشایی شد.

\n\n

به گفته وی، جسد مقتول پس از چند روز در منزلش و به دلیل بوی تعفن کشف شده، ضمن اینکه یکی از بستگان وی هم در این اتفاق شریک بوده است.

\n\n

دستگیری قاتل زن دیلمی در گناوه
\nفرمانده انتظامی استان همچنین از دستگیر قاتل زن دیلمی در گناوه خبر داد.

\n\n

سردار عباس زاده گفت: هفته پیش قتل زنی 30 ساله در این شهرستان به پلیس اعلام شد که سریعا طرح مهار اجرا و با اقدامات صورت گرفته، متهم شناسایی و ظرف 3 ساعت در یکی از محلات شهر گناوه دستگیر شد.

\n\n

به نوشته ی خلیج فارس و به گفته این مقام انتظامی، متهم ضمن اعتراف به قتل، هنوز انگیزه خود را بازگو نکرده است.

\n\n

تمام پرونده های قتل در استان بسته شد
\nوی در بخش دیگری از نشست خبری اش با بیان اینکه جرائم خشن در استان از جمله قتل در سال گذشته و امسال روند کاهشی داشته، افزود: همه موارد قتل سال گذشته و دو موردی که امسال رخ داده کشف و با دستگیر متهمان، پرونده آن بسته شده است.

\n\n

عباس زاده افزود: طی سال جاری میزان جرائم در استان 12 درصد کاهش داشته و نسبت کشف به وقوع جرائم نیز 106 درصد بوده، به عبارتی 90 درصد کشفیات جرائم مربوط به امسال و مابقی مربوط به سنوات گذشته می باشد.

\n\n

فرمانده انتظامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: اکنون با تلاش نیروی انتظامی و سایر دستگاههای مرتبط در کنار همکاری مردم، شاهد آرامش نسبی و احساس امنیت قابل قبولی در استان از نگاه افکار عمومی و بررسی های بازرسان ناجا هستیم.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر