يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۸۹۰
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۰

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: روستاییان شهرستان گناوه برای پیشگیری از بیماری تب مالت آموزش می‌بینند.

به گزارش فکرشهر از مهر، عصمت حیدری اظهار داشت: بیماری تب مالت از جمله بیماری‌های مشترک انسان و حیوان است که عامل آن باکتری به نام بروسلا است.

وی افزود: این بیماری از طریق تماس با خون و ترشحات حیوان آلوده، مصرف لبنیات آلوده و تنفس ذرات آلوده تنفسی در آغل و محل نگهداری حیوانات به انسان منتقل می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه در خصوص بیماری تب مالت در این شهرستان عنوان داشت: در سال گذشته مواردی از بیماری در یکی از روستاهای شهرستان دیده شد و بلافاصله هماهنگی جهت بررسی و کنترل بیماری با سرپرست مرکز خدمات جامع سلامت، ناظر بهداشتی و بهورز آن روستا انجام گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا کارشناس مبارزه با بیماری‌های واگیر شهرستان با حضور درب منزل دامداران اقدام به آموزش آن‌ها کرد و نحوه کنترل بیماری تب مالت را به آن‌ها توضیح داد.

حیدری تصریح کرد: برای پیشگیری از روند رو به رشد بیماری در سال ۱۴۰۱ نشستی با حضور بخشدار ریگ، رئیس و کارشناس برنامه تب مالت اداره دامپزشکی شهرستان، مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان، دهیار و شورای روستا برگزار شد و تدابیری برای کنترل بیماری تب مالت اتخاذ شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه عنوان داشت: کارشناسان مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی آموزش‌های لازم را در خصوص این بیماری به مردم روستا ارائه می‌دهند.

وی اظهار داشت: بر اساس لیست اعلامی شورا و دهیار همه دام‌های مشمول واکسیناسیون توسط دامپزشکی شهرستان گناوه واکسینه می‌شوند.

وی گفت: در صورت عدم کنترل بیماری، تست غربالگری تشخیصی دام‌ها انجام می‌گیرد و دام‌های مبتلا معدوم می‌شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه توصیه کرد: شهروندان از خرید محصولات دامی غیرپاستوریزه پرهیز کنند و محصولات لبنی خود را از فروشگاه‌های معتبر که محصولاتی با تأییدیه وزارت بهداشت دارند تهیه کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر