شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۵۳۸
چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر امروز چهارشنبه تا پایان روز جمعه نسبت به ورود و نفوذ ذرات گرد و خاک به این استان هشدار سطح زرد ( آگاهی و اقدام در صورت نیاز) اعلام می‌شود.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با وزش بادهای شدید شمال غربی ابتدا توده گرد و خاک در خوزستان و کشور عراق تشکیل و سپس خلیج فارس و مناطق شمالی استان بوشهر را در برخواهد گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به کاهش دید افقی و کیفیت هوا عموم شهروندان و بویژه کودکان، سالمندان و بیماران باید حین گرد و خاک از تردد در سطح شهر اجتناب کنند.

مساعدی ادامه داد: همچنین در ایام پایانی هفته باید برای محصولات کشاورزی آسیب‌پذیر از گرد و غبار تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته گناوه رطوبت ۱۰۰ درصد تجربه کرد و برازجان نیز با ۱۱ درصد کمترین میزان رطوبت را در استان بوشهر داشت.

مساعدی گفت: در مدت یاد شده برازجان و عسلویه به ترتیب با ۴۶ و ۲۴ درجه به ترتیب بیشترین و کمترین میزان دما را در استان بوشهر داشتند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: امروز تا روز جمعه با افزایش سرعت وزش باد شمال غربی، دریا در برخی ساعت‌ها متلاطم و مواج خواهد شد.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی،  از بعد از ظهر وزش باد و گاهی گردوخاک و در پاره‌ای از نقاط جنوبی همراه با مه رقیق صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی اظهار کرد: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ و گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان بوشهر ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰سانتیمتر، از بعد از ظهر در سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ و فردا در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول: ۰۱:۵۰، مد اول دریا ساعت ۰۸:۵۹ ، جزر دوم ساعت ۱۶:۵۳، مد دوم ساعت ۲۳:۰۷ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر