سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
دبیر کارگروه تولید بار اول معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:
کد خبر: ۱۱۵۸۵۶
دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۷

فکرشهر: دبیر کارگروه تولید بار اول معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در سه سال اخیر ۲۰۰ طرح از کل کشور به این کارگروه ارسال شده که از این تعداد ۹۵ طرح مصوب و تاکنون ۵۲ مورد به عقد قرارداد رسیده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، سید حمزه حسنی در نشست با مدیر عامل، مدیر پالایشگاه‌ها و متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: انعقاد این قراردادها صرفه جویی ارزی سالانه به میزان بیش از ۱۰ برابری به دنبال داشته است و امید می‌رود سایر طرح‌ها نیز به مرحله عقد قرارداد برسند.

وی بیان کرد: در سه سال اخیر، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تلاش و برنامه ریزی دقیق، با کمک و همکاری مجتمع گاز پارس جنوبی و تکیه بر توان شرکت‌های دانش بنیان کالاهای اساسی و راهبردی مورد نیاز این مجتمع را در داخل کشور تولید و بومی سازی کرده است. 

به گفته حسنی، از سال ۹۸ تاکنون تعداد قابل توجهی از اقلام مورد نیاز در حوزه نفت و گاز، نیرو، راه و دریا  بومی سازی شده که استفاده از کالاهای ایرانی و شکوفایی نیروهای نخبه و جوان را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: امیدواریم در سال جاری که با نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین مزین شده است گام‌های موثرتری در مسیر بومی سازی قطعات و تجهیزات پیشرفته برداشته شود.

حسنی بیان کرد: در تولید بار اول به هیچ عنوان به دنبال نمونه آزمایشگاهی، پروژه پژوهشی و یا حتی نمونه نیمه صنعتی نیستیم بلکه به دنبال تکمیل فرایند تجاری سازی و تولید محصول به طور کامل تجاری هستیم و در پایان توانمندسازی شرکت تولیدکننده برای تولید تجاری آن محصول از اولویت های کارگروه تولید بار اول است.

دبیرکارگروه تولید بار اول معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تاکنون ۲۰ طرح مصوب از مجتمع گاز پارس جنوبی در کارگروه تولید بار اول دریافت شده که ۱۶ مورد آن به تصویب نهایی رسیده است. 

حسنی ادامه داد: مجتمع گاز پارس جنوبی در حوزه بومی سازی و استفاده از تجهیزات مهم و راهبردی با استفاده از مصوبه تولید بار اول، نسبت به سایر سازمان‌ها پیشرو است. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر