سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بانک مرکزی اعلام کرد که شاخص بهای مسکن اجاری در مناطق شهری ایران در سال ۱۳۹۳ نسبت به متوسط سال قبل از آن ۱۵.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد...
کد خبر: ۱۱۷۸۶
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰

فکرشهر: بانک مرکزی اعلام کرد که شاخص بهای مسکن اجاری در مناطق شهری ایران در سال ۱۳۹۳ نسبت به متوسط سال قبل از آن ۱۵.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، بانک مرکزی در گزارشی شاخص بهای مسکن اجاری در مناطق شهری ایران در سال ۹۳ و سه ماه چهارم سال گذشته (۱۰۰= ۱۳۹۰) را اعلام کرد.

\n\n

بر اساس این گزارش، شاخص بهای مسکن اجاری در مناطق شهری ایران در سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۳ به عدد ۱۶۵.۵ رسید که نسبت به سه ماهه قبل معادل ۲.۷ درصد و نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل ۱۴.۴ درصد افزایش یافته و متوسط شاخص بهای مسکن اجاری در سال ۱۳۹۳ نسبت به متوسط سال قبل ۱۵.۶ درصد افزایش نشان می دهد.

\n\n

شاخص بهای مسکن اجاری در شهرهای متوسط در سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۳ به عدد ۱۶۱.۷ رسید که نسبت به سه ماهه قبل به میزان ۲.۵ درصد و نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل ۱۳.۱ درصد افزایش یافته است.

\n\n

متوسط شاخص مذکور در شهرهای متوسط در سال ۱۳۹۳ نسبت به سال قبل معادل ۱۴.۳ درصد افزایش نشان می دهد.

\n\n

شهرهای متوسط علاوه بر بندر بوشهر، شامل آبادان، اسلامشهر، ایلام، بابل، بجنورد، بندرانزلی، بیرجند، تربت حیدریه، جهرم، خوی، دزفول، رفسنجان، زابل، ساوه، سقز، سمنان، شهرضا، شهرکرد، کازرون، کاشان، گنبد کاووس، مراغه، ملایر، مهاباد و یاسوج می باشد.

\n\n

همچنین شاخص بهای مسکن اجاری در شهرهای کوچک در سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۳ به عدد ۱۷۸.۳ رسید که نسبت به سه ماهه قبل معادل ۳.۵ درصد و نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل ۱۷.۶ درصد افزایش یافت.

\n\n

متوسط شاخص مذکور در شهرهای کوچک در سال ۱۳۹۳ نسبت به سال قبل معادل ۱۹.۵ درصد افزایش نشان می دهد.

\n\n

شهرهای کوچک در این گزارش علاوه بر برازجان شامل ابهر، ارکان، یزد، اقلید، الیگودرز، اهر، بروجن، بم، بهبهان، بهشهر، تاکستان، تنکابن، تویسرکان، چالوس، خلخال، داراب، دامغان، دوگنبدان، دهلران، سبزوار، سراب، سنقر، شیروان، قائن، گلپایگان، ماکو، میناب و لاهیجان می شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، با بررسی گزارش فوق این نتیجه به دست می اید که اجاره بها در شهر برازجان بیشترین میزان افزایش در استان را داشته و در حالی که متوسط اجاره بهاء در بندر بوشهر به متوسط کشوری نزدیک بوده، در برازجان 4 درصد از میزان کشوری نیز بالاتر می باشد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر