سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۸۸۲
دوشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷

فکرشهر: معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: گروه اندیشه ورز این استان ۴۳ مصداق و مدل پویش عمومی را برای بزرگداشت و برپایی عید غدیر خم در سطوح مختلف جامعه طراحی و اجرایی کرده است.

به گزارش فکرشهر، محمد قادری روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا  افزود: عید غدیر روز نیکویی و همدلی کردن مردم با یکدیگر است و بر اساس روایت‌هایی از امامان معصوم (ع) مصداق‌هایی از خوبی کردن برای این روز بیان شده است.

وی یادآورشد: مردم نیک اندیش نیازمند بهانه‌هایی برای بروز و اشتراک حس خوب در جامعه هستند و عید غدیر بستر مناسبی برای تجلی حس نوع دوستی آنها است.

قادری ادامه داد: با این حال مردم خیر اندیش به مدل‌هایی در این زمینه نیاز دارند که به این منظور ۴۳ پویش عمومی برای اجرا در ۶ حوزه مانند فضای مجازی، خانواده، محله‌ها و مساجد، اصناف و دیگر فضاهای عمومی بوشهر طراحی شده است که فعالان و کنشگران فرهنگی استان بوشهر همکاری خوبی در این خصوص دارند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به روایاتی از ائمه معصوم (ع) در بزرگداشت عید غدیر،  گفت: امروز روز مهربانی کردن است و فضیلت‌های بسیاری برای نیکی کردن در این روز بیان شده است که تجلی دهنده یک عید بزرگ و برجسته است.

وی یادآور شد: امام صادق (ع) سه بار قسم خورده‌اند که غدیر بزرگترین عید خداوند است و این روز، روز تبریک گفتن، طعام دادن و روزه‌داری است.

قادری ادامه داد: بر اساس روایات اگر کسی عظمت این روز را بداند برکات خدا برای او بی شمار خواهد بود.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: با فعالیت گروههای مختلف و پویش‌های طراحی شده، عید غدیر در استان دارالحماسه بوشهر تجلی ویژه‌ای خواهد داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر