سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
عضو هیئت امنای بنیاد بین‌المللی غدیر
کد خبر: ۱۱۷۸۹۵
دوشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

فکرشهر: عضو هیئت امنای بنیاد بین‌المللی غدیر گفت:‌ پیام غدیر علاوه بر مسلمانان برای کل جهان بشریت کاربردهای وسیعی دارد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی قزوینی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: پیام غدیر راهکار مهم و مؤثر برای زندگی مسالمت‌آمیز بین شیعه و سنی است.

وی به اهمیت بیان و تشریح پیام غدیر اشاره کرد و ادامه داد: در صورتی که اگر پیام غدیر خوب فهمیده شود میان همه مذاهب اسلامی صفا، صمیمیت برادری، وحدت و اتحاد ایجاد می‌شود.

عضو هیئت امنای بنیاد بین‌المللی غدیر خواستار تلاش همه اساتید و دانشجویان به خطبه غدیر شد و خاطرنشان کرد: پژوهشگران، علما، استادان و دانشجویان توجه ویژه‌ای به نامه امیرالمومنین علیه‌السلام به مالک اشتر داشته باشند.

وی افزود: سازمان ملل متحد، نامه امام علی علیه‌السلام به مالک اشتر را به‌عنوان تنها مرجع و سند عدالت‌گستر در طول تاریخ بشریت و بهترین راه برای نجات بشر در جهان ثبت کرده است.

حجت‌الاسلام حسینی قزوینی با اشاره به اینکه پیام غدیر در ابعاد گوناگون سعادت انسان‌ها و اتحاد جوامع را فراهم می‌کند گفت: پیام غدیر جهان بشریت را از منجلاب فساد و مشکلات سیاسی و اقتصادی نجات می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه پیام غدیر نه تنها ویژه مسلمانان است بلکه برای جهان بشریت کاربرد دارد بیان کرد: برای نجات جهان بشریت از منجلاب فساد و مشکلات در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی راهی جز، طی کردن مسیر و راه امام علی علیه‌السلام و اجرایی شدن پیام غدیر ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: باید پیام رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) برای مردم در ابعاد گوناگون تبیین و در جوامع و مذاهب اسلامی و ادیان الهی و حتی افراد لائیک تبیین شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر