سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۸۳۴
شنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

فکرشهر: مدیر برق گناوه گفت: ۸۰ میلیارد ریال برای توسعه، تقویت و افزایش پایداری شبکه برق روستاهای ساحلی شمال این شهرستان در سال جاری هزینه شده است.

به گزارش فکرشهر، جواد عرب روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مشکلاتی که در پایداری برق در روستاهای شهرستان گناوه وجود داشت در یک برنامه تدوین شده و جذب بودجه نسبت به تعویض پایه ها، نصب ترانسفور ماتور و ایجاد شبکه جدید در  روستاها اقدام شد.

وی اظهارکرد: با اجرای این برنامه ها اکنون ثبات و پایداری خوبی در برق این روستاهای بوجود آمده است.

مدیر برق گناوه ادامه داد: در روستاهای سربست و مال خلیفه  ر مجموع یکهزار و ۸۵۰ متر شبکه فشار ضعیف و ۵۵۰ متر شبکه فشار متوسط انجام  و سه دستگاه ترانسفورماتور برای تقویت ولتاژ آنها نصب و بعضی از پایه های فرسوده نیز تعویض شد که در مجموع  نزدیک به چهار میلیارد تومان هزینه شده است.

وی بیان کرد: در روستاهای مال قاید و قلعه حیدر نیز ۲ هزار و ۱۰۰  متر شبکه فشار ضعیف و ۵۶۵ متر شبکه فشار متوسط و  چهار ترانسفورماتور نصب و راه اندازی شد که بیش از  سه میلیارد تومان اعتبار صرف شد.

عرب  اظهار داشت : در روستاهای چاهشور، چاهک و بینک نیز ، ۶۰۰ متر شبکه فشار ضعیف برای توسعه برق  به اجرا در آمد و در مجموع با اعتبار نزدیک به یک میلیارد تومان ثبات و پایداری برق در این روستاها حاصل شده است

وی بیان کرد:  امسال برای تکمیل پروژهای نیمه تمام سال قبل و مورد نیاز جدید و توسعه و پایداری شبکه برق در شهرستان گناوه ۷۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است که تاکنون چهار میلیارد تومان از محل اعتبار شهرستان  اختصاص یافته است و مابقی آن  انتظار می رود از محل اعتبارات  ملی و استانی و سهم سه درصد نفت و گاز اختصاص داده شود تا بتوانیم خدمت رسانی مطلوبی را به مردم و مشترکان داشته باشیم.

عرب، ضمن تقدیر از مردم در رعایت مصرف بهینه برق در این روزهای گرم، مجدد از آنها درخواست کرد باتوجه به در پیش بودن گرمای شدید، در مصرف بهینه برق رعیاتب بیشتری داشته باشند تا شاهد  هیچ گونه قطعی برق در شبکه توزیع  نداشته باشیم و تابستان را بدون قطعی برق پشت سر بگذاریم.

وی تعداد شمار اشتراک‌های برق شهرستان گناوه را  ۵۶ هزار و ۲۳۰ مشترک اعلام کرد.

بیش از ۲۰ درصد از جمعیت ۱۰۵ هزارنفری گناوه در شمال استان بوشهر در روستاها سکونت دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر