پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۴۱۷
شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

فکرشهر: معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان بوشهر گفت: براساس تفاهم نامه موجود میان این اداره کل و اداره کل زندان ها سالانه ۳۵۰ نفز از زندانیان ندامتگاه‌های این استان آموزش صنایع دستی را فرا می گیرند.

به گزارش فکرشهر، لیلا رحیمی روز شنبه در گفت‌گو با ایرنا، با اشاره به تفاهم نامه چهارشنبه گذشته این مجموعه با اداره کل زندان‌های استان بوشهر، بیان کرد: آموزش صنایع دستی می‌تواند دوره محکومت زندانیان را پربار کند تا در هنگام آزادی، این آموخته‌ها و تجربه‌ها زمینه‌ای برای اشتغال آنها باشد.

وی افزود: معاونت صنایع دستی استان بوشهر در این راستا مربی این دوره‌های آموزشی را تامین می‌کند و برای فروش تولیدات هنرآموخته‌ها زمینه حضور آنها را در نمایشگاه‌های صناع دستی فراهم می‌کند.

رحیمی اضافه کرد: علاوه بر این از آنجا که بسیاری از خانواده‌های زندانیان برای گذران زندگی خود مفر درآمد مناسبی ندارند، آموزش صنایع دستی به آنها برای کسب درآمد در دستور کار قرار گرفته است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: مقرر شد اداره کل زندان‌ها این خانواده‌ها را شناسایی و معاونت صنایع دستی نیز در تامین مربی و برگزاری کلاس‌های آموزشی همکاری کند.

وی افزود: علاوه بر تامین مربی، آموزش و جذب انها در نمایشگاه‌های عرضه محصول، الگوسازی و نمونه سازی تولیدات زندانیان و خانواده‌های آنها نیز در این تفاهم نامه به عهده معاونت صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر است.

رحیمی عنوان کرد: رشته‌های اولویت دار (بومی) استان بوشهر از مواردی است که آموزش آن در این طرح مد نظر قرار دارد، علاوه بر این سایر رشته‌هایی که آموزش آنها پر متقاضی باشد نیز امکان برگزاری دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر