چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۶۳۹
سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۸

فکرشهر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از برگزاری کنگره شهید رئیسعلی دلواری در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، اسماعیل سجادی‌منش در نشست با بخشدار و رئیس شورای اسلامی دلوار گفت: رییس‌علی دلواری یک قهرمان ملی است و به عنوان شهید راه مقاومت، جایگاه ویژه‌ای دارد و باید مراسم بزرگداشت این شهید والامقام با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شود.

وی افزود: با توجه به فضای تاریخی موزه شهید رئیس‌علی دلواری، ما آمادگی بهسازی، ترمیم روشنایی حیاط مرکزی موزه و پاک‌سازی این محل را برای برگزاری مراسم بزرگداشت داریم.

سجادی منش بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده تلاش می‌کنیم در سال جاری با طراحی یک برنامه مدون، پس از ۱۶ سال موزه شهید رییس‌علی دلواری از لحاظ محتوایی و فیزیکی مورد بهسازی و سامان‌دهی قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اضافه کرد: این موزه می‌تواند در کنار معرفی رشادت‌های شهید رئیس‌علی دلواری و هم‌زمانش، به عنوان یک مکان برای معرفی دیگر آثار شاخص تاریخی شهرستان تنگستان باشد.

عبدالرضا عالی‌پور بخشدار دلوار هم گفت: کنگره شهید رئیس‌علی دلواری با بیش از ۱۰ برنامه با محتوای آیین بزرگداشت، شب شروه، تقدیر از پیرغلامان، محفل انس با قرآن، رونمایی از کتاب، برگزاری رویداد‌های فرهنگی، چون نمایشگاه و مانور دریایی برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر