سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار ورزش
کد خبر: ۱۲۰۴۳۱
شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲

فکرشهر: فدراسیون ایران با ارسال نامه و مستندات به فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اعلام کرد که یکتا جمالی تحت نظر این فدراسیون قرار ندارد.

 به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، فدراسیون جهانی وزنه‌برداری لیست وزنه‌برداران تحت کنترل دوپینگ را منتشر کرد و این نفرات هر لحظه باید آماده تست دادن باشند. 10 وزنه‌بردار از ایران در این لیست قرار دارند که نام یکتا جمالی هم جزو این 10 نفر است. این در حالی است که این وزنه‌بردار دیگر برای تیم ملی ایران وزنه نمی‌زند و تحت نظارت فدراسیون ایران نیست.

حسین مقامی دبیر فدراسیون وزنه برداری در پاسخ به این پرسش که با توجه حساسیت بحث دوپینگ و حتی غیبت وزنه برداران در هنگام حضور ماموران ضد دوپینگ، اطلاع داده اند که جمالی دیگر تحت نظارت فدراسیون ایران قرار ندارد؟ گفت: یک ماه پیش با ارائه مستندات اعلام کردیم که این وزنه‌بردار به کشور دیگری پناهنده شده است و فدراسیون ایران دیگر مسئولیتی در قبال این وزنه‌بردار ندارد. از این رو چنانچه هنوز هم نام او در لیست فدراسیون جهانی برای کنترل دوپینگ است، خودشان ایمیل و آدرس این وزنه‌بردار را پیدا و برای گرفتن تست مراجعه کنند.

او ادامه داد: با اتوجه به اینکه دومرتبه هم ماموران کنترل دوپینگ به ایران آمده‌اند، مجددا نامه‌ای را به فدراسیون جهانی ارسال و این مسئله را اعلام می‌کنیم که این وزنه‌بردار دیگر تحت نظارت فدراسیون ایران نیست.   

به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی وزنه برداری برای اینکه بتواند این رشته را در المپیک 2028 لس آنجلس نگه دارد، نباید در المپیک 2024 پاریس دوپینگ مثبت داشته باشد. از این رو قوانین سخت گیرانه‌ای را در بحث مبارزه با دوپینگ وضع کرده است. هر کشوری که سه نمونه دوپینگ مثبت داشته باشد، با کاهش سهمیه در المپیک پاریس روبرومی شود و با بیش از سه نمونه مثبت، کشور مربوطه از المپیک پاریس حذف خواهد شد. همچنین تست های خارج از مسابقه هم اهمیت زیادی دارد و غیبت وزنه بردار در هنگام حضور ماموران ضد دوپینگ در کشور مربوطه می تواند تبعاتی را به همراه داشته باشد.

در حال حاضر علی داودی، امیر حقوقی، مصطفی جوادی، علیرضا یوسفی، رسول معتمدی، سهراب مرادی، کیانوش رستمی، آیت شریفی، علی میری و یکتا جمالی  از ایران در لیست فدراسیون جهانی قرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر