چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۵۴۲
پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

فکرشهر: امامان جمعه شهرهای دیلم، گناوه ، امام حسن و بندرریگ در نشستی با رئیس مجلس شورای اسلامی در مسجد منطقه نفتی بهرگان واقع بندر امام حسن بهبود وضعیت اشتغال ،رفع موانع فراروی ته لنجی ، ارتقای شاخص های بهداشت و درمان و توسعه محورهای ارتباطی را بعنوان مطالبه مردم عنوان کردند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، امام جمعه گناوه  روز پنجشنبه در این نشست گفت: هماهنگی خوبی که بین سران سه قوه  وجود دارد و در استان های کشور حضور می یابند ، مایه امیدواری مردم است.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: امروز وظیفه ما امید دادن به مردم است و آن چیزی که رهبرمعظم انقلاب از مجلس انقلابی و دولت سیزدهم مطالبه دارد همین است.

وی گفت: امیدواری مردم رفع مسایل و مشکلاتی بوده که در سر راه آنها وجود دارد که اشتغال مهم ترین آن است.

رکنی حسینی افزود: بیش از ۴ هزار نفر فارغ التحصیل در این منطقه بیکار  هستند و باید نسبت به اشتغال آنها با قابلیت و ظرفیتی که منطقه دارد ، در رفع آن برنامه ریزی شود.

امام جمعه گناوه گفت: در هفته دولت امسال شاهد کلنگ زنی کارخانه فولاد در شهرستان گناوه بودیم که  این ظرفیت می تواند ما را به بحث ملوانی که یک موضوع پیچیده ای است ، به ایجاد اشتغال کمک شایانی کند.

وی اظهارکرد: تکمیل  محور  گناوه به میشان نیز از مطالبه های مردمی بوده که رها شده است و انتظار داریم فعال شود.

امام جمعه گناوه گفت: در بحث ته لنجی، ۹۷ قلم کالا مصوب و آزادشده که سه کالای آن شامل پوشاک، کفش و لوازم آرایشی که به عمده فروش بازار گناوه و دیلم گره خورده حدف شده است و باید در این زمینه تصمیم مناسبی اتخاذ شود.

امام جمعه دیلم با تقدیر از حضور رئیس مجلس شورای اسلامی به این شهرستان  اظهارداشت: موضوع اشتغال در شهرستان دیلم و گناوه یک معضل و مشکل جدی است .

حجت الاسلام محمود اسدی افزود: تنها شغل مردم به تجارت و دریا وابسته است اما هر از چندگاهی که با دستورالعمل هایی توسط دولت های مختلف  محدود شده و  بر   معیشت مردم اثرگذار می باشد.

وی گفت:  در زمینه ته لنجی  نه تنها لنجداران  بلکه اقشار دیگری نظیر وانت باران ، کارگران ، بازاریان، مغازه داران و دستفروشان وابستگی دارند و هرگاه محدود می شود، معیشت منطقه هم دچار آسیب می شود.

وی اظهارداشت: به رغم گذشت حدود ۶ ماه از سال، شناورهای این شهرستان هنوز سفر اول خود را نرفته اند  و تا مادامی که اشتغال پایداری اتفاق نیافتد ، نمی توان از ته لنجی دست کشید.

امام جمعه دیلم افزود: باتوجه به اینکه در شهرستان دیلم ۱۳ شرکت نفت و گاز وجود دارد ، انتظار داریم در موضوع اشتغال، حق آلایندگی و مسئولیت های اجتماعی از این ظرفیت استفاده شود.

 

امام جمعه دیلم گفت: حدود ۱۳ رودخانه فصلی در این شهرستان وجود که در فصل بارندگی سالانه میلیاردها مترمکعب آب به هدر و به دریا می ریزد و باید فکر اساسی برای مهار آنها شود.

وی خواستار تکمیل کیلومتر قطعه  ۶ ورودی این شهر در مسیر بزرگراه دیلم به گناوه شد.

امام جمعه امام حسن گفت: این بخش با مشکلات متعددی از جمله در حوزه آموزش و پرورش و بهداشت و درمان مواجه است.

حجت الاسلام عباس کثیر افزود: در درمانگاه این شهر یک آمبولانیس ۴ سال درحال خاک خوردن است و  یک راننده تکنسیبن ندارد تا از آن استفاده و به  مردم خدمت رسانی شود.  

وی اظهارداشت: این بخش از لحاظ درمانی با مشکل پزشک مواجه است  و باید در این زمینه نگاه جدی شود.

وی گفت: این شهر  که در جوار یک شرکت مهم نفتی قرار دارد، باید ورزش و بهداشت آن پویا باشد و دانش آموزان مشکل تحصیلی نداشته باشند.

امام جمعه امام حسن افزود: انتظار و توقع داریم ، گمرک این شهر راه اندازی و شرکت های نفتی  از نیروهای بومی استفاده کنند.

حجت الاسلام سیدعنایت هاشمی منش امام جمعه بندرریگ گفت: جاده ساحلی بوشهر تا شهرستان دیلم یک محور حیاتی و مهم است که به یک قربانگاه تبدیل شده  و نیاز دارد که دوبانده شود.

رئیس هیات مدیره تعاونی لنجداران دیلم گفت: باتوجه به اینکه عمده فعالیت مردم این منطقه به دریا و دریانوردی وابسته است  ، در مصوبه ابلاغی ، سفرهای دریایی  به یک سفر در طول سال محدود شده است که این قانون برای همه استان های ساحلی به طور صحیح اعمال و رعایت نمی شود.

سعید دریانورد افزود: باتوجه به اینکه در این شهرستان حدود ۳ هزار و ۵۰۰ پروانه کسب   در بازار معطوف به کفش فروشی، پوشاک  و لوازم آرایشی است ، در  ۹۷ قلم کالای آزاده شده کالای ملوانی  باید برخی از اقلام حذف و این اقلام که نیاز بازار و شغل بازاریان است جایگزین شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر