چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دشتستان گفت: طرح بیابانزدایی در 238 هکتار از اراضی روستای خیارزار بخش شبانکاره این شهرستان اجرا شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، ابوالقاسم محمدی چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در اجرای این طرح بیش از یک میلیاردو 800 میلیون ریال هزینه شده است.\n\nوی اظهارکرد: این طرح به منظور توسعه مدل مدیریتی مشارکتی مراتع در مناطق خشک و نیمه خشک با هدف محرومیت زدایی با مشارکت مردم روستا طراحی و اجرا شده است.
کد خبر: ۱۲۴۰۲
چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

فکرشهر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دشتستان گفت: طرح بیابانزدایی در 238 هکتار از اراضی روستای خیارزار بخش شبانکاره این شهرستان اجرا شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، ابوالقاسم محمدی چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در اجرای این طرح بیش از یک میلیاردو 800 میلیون ریال هزینه شده است.

\n\n

وی اظهارکرد: این طرح به منظور توسعه مدل مدیریتی مشارکتی مراتع در مناطق خشک و نیمه خشک با هدف محرومیت زدایی با مشارکت مردم روستا طراحی و اجرا شده است.

\n\n

وی بیان داشت: راهبرد اجرایی این پروژه متکی به رعایت مسائل زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی در احیاء ومدیریت مشارکتی منابع طبیعی می باشد.

\n\n

محمدی تصریح کرد: انواع گونه های درختی آکاسیا، کنار و کهور در محدوده 238 هکتار از اراضی روستای خیارزار غرس شده است.

\n\n

وی همچنین گفت: 40 هکتار هلالی آبگیر و 36 مورد بند خاکی نیز در این طرح احداث شده است.

\n\n

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دشتستان ادامه داد: در این شهرستان حدود 40 هزار هکتار بیابان وجود دارد که در سنوات گذشته سطح زیادی از آن توسط منابع طبیعی و با مشارکت مردم تثبیت و نهال کاری شده است.

\n\n

وی گفت: در سال گذشته بیش از یکهزار هکتار نهالکاری در سطح شهرستان انجام شد که این امر تاثیر زیادی در افزایش فضای سبز، ذخیره نزولات آسمانی و اشتغالزایی داشته است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر