جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۳۴۴
شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۲

فکرشهر: نیروگاه برق سیکل ترکیبی یک‌هزار و ۴۹۳ مگاواتی (مپنا) در آیینی با حضور وزیر نیرو در عسلویه به بهره برداری رسید.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علی اکبر محرابیان در آیین افتتاح نیروگاه برق سیکل ترکیبی عسلویه گفت: در راستای افزایش تولید برق، پاسخگویی به مصرف مشترکان در این منطقه، رشد ظرفیت بهره‌وری نیروگاه‌های گازی و تبدیل آن به سیکل ترکیبی، ساخت واحد‌های بخار نیروگاه عسلویه در دستور کار قرار گرفت.
 
وی افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی یک‌هزار و ۴۹۳ مگاواتی عسلویه با هدف افزایش تولید، پایداری و پایایی شبکه و پاسخگویی به رشد فزاینده بار در مرکز کشور به میزان ۴۸۰ مگاوات بهره‌برداری شد.
 
به گفته وزیر نیرو این سیکل ترکیبی به منظور بالا بردن بازدهی نیروگاه به میزان حدود ۵۰ درصد امروز وارد فاز بهره برداری شد.
 
وی ادامه داد: از دیگر اهداف این طرح، صرفه‌جویی و کاهش مصرف سوخت دست‌کم به میزان ۸۴۶ میلیون متر مکعب در سال و کاهش آلایندگی محیط زیست است.
 
محرابیان یاد آور شد: بر اساس برآورد‌های انجام شده در آغاز دولت سیزدهم، سالانه حدود ۱۹ تا ۲۰ هزار مگاوات کسری تراز صنعت برق در کشور وجود داشت که حدود یک چهارم تقاضای مصرف برق کشور بوده است.
 
وی گفت: با همراهی مردم در صرفه جویی و مصرف بهینه و تلاش‌های کارکنان صنعت برق کشور، شاهد کاهش ۴.۵ درصدی مصرف برق در تابستان امسال نسبت به سال گذشته بودیم که این میزان صرفه جویی بدون احتساب رشد تقاضای سالانه نیاز به انرژی برق بوده است.
 
وزیر نیرو امروز شنبه ۱۶ مهر به منظور آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از چند طرح و بازدید از طرح‌های صنعت آب و برق از طریق فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه وارد استان بوشهر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر