چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۸۵۷
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳

فکرشهر: مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه هم‌اکنون ۹ طرح بازآفرینی در حوزه‌های مختلف شهری در دست اجراست، پیشرفت این طرح‌ها را بین۵۰ تا ۸۰ درصد عنوان کرد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سیدمحمود دستغیبی بیان کرد: هم‌اکنون ۹ طرح در حوزه‌های مختلف در استان در دست اجراست که طرح‌های بهسازی و نوسازی شبکه آب برازجان محله علی‌آباد و حسین‌آباد، طرح دیوار حفاظتی رود دره حسین‌آباد و تخصیص ۶۰۰ تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان برای آسفالت معابر محدوده بافت‌های فرسوده، بخشی از این طرح‌ها هستند.

وی در بیان مهمترین طرح‌های در دست ساخت استان توضیح داد: ساخت مرکز درمانی تنگک، ساخت خانه محله برازجان، احیا و ساماندهی میدان حسینیه محله میرزا و بازار صفا خورموج، ساخت کتابخانه محله دیر، ساخت پارک محله و زمین چمن مصنوعی (بهرامی) وپارک محلی شهر اهرم، نوسازی مدرسه ۱۲ کلاسه مهیمنیان، ساخت دیوار حفاظتی رودخانه فصلی علی‌آباد برازجان و دیوار حفاظتی دره حسین‌آباد برازجان از جمله مهم‌ترین طرح‌های استان بوشهر به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر ادامه داد: علاوه بر این توسعه زیرساخت‌ها و ارتقا کیفیت خدمات‌رسانی به ساکنان محله‌های هدف، بهبود فضای کسب وکار، تامین خدمات روبنایی و زیربنایی و مدیریت بحران را می‌توان از دیگر فعالیت‌ها در این زمینه برشمرد.

وی با بیان این که طرح‌های بازآفرینی استان در مجموع حدود ۵۰ تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، درباره طرح‌های انجام شده در سکونتگاه‌های غیررسمی، گفت: ساخت سالن ورزشی محله گرمسیری برازجان، و سالن ورزشی تنگک بوشهر، بهسازی و بازسازی شبکه توزیع آب حسین‌آباد و بهسازی و اصلاح شبکه آب تنگک از جمله طرح‌های انجام شده یا در دست ساخت در سکونتگاه‌های غیررسمی به شمار می‌رود.

به گفته دستغیبی، استان بوشهر ۷۷۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی، ۳۷ هکتار بافت تاریخی و هزار و هشت هکتار بافت فرسوده دارد که ۱۹۰ هزار نفر در این بافت‌ها زندگی می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر