چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۹۸۱
يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۲

فکرشهر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: هم اکنون تنها ۱۹ هزار و ۷۶ کتاب بریل و صوتی ویژه نابینایان در۲ کتابخانه این استان وجود دارد که افزایش و تجهیز همه کتابخانه های استان به این منابع ضروری است.

به گزارش فکرشهر، حیدر راهب روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، بیان کرد: در زمان حاضر تنها کتابخانه‌های خلیج فارس بوشهر و شهید بهشتی شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان دارای بخش ویژه نابینایان هستند و ۱۸ هزار و ۵۵ منبع گویا و یکهزار و ۲۱ کتاب بریل در این ۲ کتابخانه‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به لزوم تقویت منابع کتابخانه‌ای ویژه نابینایان در کتابخانه‌های استان بوشهر، اعلام کرد: در نیمه نخست امسال ۱۲ کتاب بریل به این منابع افزوده شده است.

راهب با بیان اینکه ۲هزار و ۹۹۹ نفر از جمعیت استان بوشهر نابینا و کم بینا  هستند، اظهار کرد: از این شمار ۲۳۵ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که ۷۲ نفر عضو کتابخانه خلیج فارس بوشهر و ۱۶۳ نفر در شهید بهشتی برازجان عضویت دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اعلام کرد: بتازگی در راستای تکمیل نیروی انسانی کتابدار در بخش ویژه نابینایان کتابخانه خلیج فارس بوشهر، آگهی جذب یک روشندل از طریق مصاحبه و گزینش فراخوان شده است.

  وی اضافه کرد: شرایط جذب این نیروی قراردادی در تارنمای اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر به آدرس  www.boushehrpl.ir بیان شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر