چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر:
فکرشهر: پایگاه خبر تحلیلی فکرشهر قصد دارد در راستای اهداف فرهنگی خود و همراه با ماهنامه ی «فکر شهر»، زوج های هنری و فرهنگی استان بوشهر را معرفی نماید. دومین زوجی که در این راستا معرفی می گردد...
کد خبر: ۱۲۷۱۳
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵

فکرشهر: پایگاه خبر تحلیلی فکرشهر قصد دارد در راستای اهداف فرهنگی خود و همراه با ماهنامه ی «فکر شهر»، زوج های هنری و فرهنگی استان بوشهر را معرفی نماید. دومین زوجی که در این راستا معرفی می گردد، زوجی عکاس از شهروندان دشتستان می باشند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، معرفی این زوج ها، توسط بانوی خانواده انجام می شود:

\n\n

راضیه احمدی هستم. به همراه همسرم نیما آقایان حسینی هر دو متولد برازجان هستیم. هر دو در رشته فیلم و عکس فعالیت داریم. در سال ۸۸ در جریان کارگاه های عکاسی آشنا شده ایم.

\n\n

همسرم از سال۸۴ تا به حال در رشته عکاسی،تصویر برداری، فیلم نامه نویسی، برنامه سازی تلوزیونی، تدوین و گرافیک، فعالیت داشته؛ خودم نیز در رشته عکاسی، طراحی و گرافیک فعال هستم و گاهی در فرایند فیلمنامه نویسی و دکوپاژ و کارهای مستند با همسرم همکاری دارم. همسرم در فرایند تولید چند فیلم داستانی و مستند در نقش هایی مانند تصویر بردار، فیلم نامه نویس و تدوین گر نیز فعالیت داشته؛ هر دو در جشنواره ها و مسابقات عکاسی کشوری و منطقه ای و همچنین نمایشگاه های عکاسی گروهی شرکت کرده ایم.

\n\n

از اولین تجربه های مشترکمان در زمینه عکس، شرکت در یک اردوی گروهی با حضور عکاسان انجمن های عکس و فیلم استان بوده است. از سال ۹۰ با تاسیس استدیو فیلم و عکس کلیپ زمینه کار مشترکمان بصورت جدی و فعال تا به امروز شکل گرفت که به نوعی به تحکیم تجربه مشترک هنری برای هر دوی مان ختم شده است.

\n\n

هم اکنون با همکاری انجمن های مدنی فعال شهر و تعدادی از شاگردان عکاسی و فیلم سازی همسرم برنامه بلند مدت ترویج هنر عکس و فیلم در شهرستان خواهیم داشت که شامل برگزارنمایشگاه های گروهی و انفرادی عکس، اردو های عکاسی، ساخت فیلم های مستند و داستانی کوتاه، مسابقات و جشنواره های عکاسی و فیلم کوتاه می باشد.

\n\n

به نظر من هنر از ابتدا با انسان همراه بوده؛ به عنوان انسان نمی توانیم هنر را نادیده بگیریم؛ انتخاب هنر به عنوان یک کنش انسانی بسیار قوی برای پیوند دو انسان می تواند یک فصل مشترک بسیار درست،انسانی و فوق العاده کاربردی و موثر باشد. هنر به عنوان یک مقوله انسانی و انسان ساز بطور عام و یک فصل مشترک و یک شعار و یک وحدت کلمه بطور خاص، در زندگی کار کرد حقیقی و فعال داشته است. از طرفی لذت نوشیدن یک فنجان چایی و تماشای یک فیلم بسیار زیبا یا عکاسی در طبیعت و عکاسی در  سفرهای مشترکمان می تواند زندگی مان را بسیار شیرین تر کند. تاثیر هنر، اجتماعی است هر چقدر هم که شخصی باشد؛ چه بسا که تاثیر ان در جمع و زندگی گروهی است که در دین ما بسیار ستایش و سفارش شده و از این بابت می تواند رستاخیز نقطه ای مشترک در زندگی زناشویی یک زن و مرد باشد و ایشان را از زندگی و معیشت و ارتزاق صرف به سطحی بالاتر و کامل تر رهنمون سازد.

\n\n

\n\n

*صفحه ی اورنگ هشتم ـ ماهنامه فکر شهر

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر