سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
سخنگوی وزارت خارجه:
فکرشهر: ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه گفت: موضوع سفر هیأت آژانس به تهران جزو موضوعاتی بود که در چارچوب توافق وجود داشت اما با توجه به قطعنامه سیاسی صادر شده در شورای حکام علیه ایران، اقدامات بعدی با توجه به شرایط جدید صورت می‌گیرد...
کد خبر: ۱۲۷۷۲۹
دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

فکرشهر: سخنگوی وزارت خارجه: سخنگوی وزارت خارجه گفت: برای ادامه همکاری‌های سازنده با آژانس متعاقب سفر هیأت عالی ایران به وین توافق‌هایی انجام شده بود.

به گزارش فکرشهر به نقل از انتخاب، ناصر کنعانی گفت: موضوع سفر هیأت آژانس به تهران جزو موضوعاتی بود که در چارچوب توافق وجود داشت اما با توجه به قطعنامه سیاسی صادر شده در شورای حکام علیه ایران، اقدامات بعدی با توجه به شرایط جدید صورت می‌گیرد.

او افزود: لازم است موضوعات ارزیابی مجدد شود و در این ارتباط سازمان انرژی اتمی و جهات ذیربط، بررسی و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

 سخنگوی وزارت خارجه گفت: از حمله به کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی اطلاعاتی ندارم که اظهارنظر کنم. این رژیم به دلیل سالیان طولانی و دهه‌های متمادی جنایت علیه ملت‌ها و دولت‌های منطقه دشمنان زیادی را برای خود در منطقه ایجاد کرده است. دشمنانی که آمادگی دارند در پاسخ به جنایات این رژیم در هر کجا که بتوانند واکنش نشان دهند و حتما در منطقه طرف‌هایی هستند که توانایی این کار را دارند.

 کنعانی تصریح کرد: در منطقه طرف های زیادی هستند که هم انگیزه و هم توانایی حمله به اهداف این رژیم را دارند.

وی ادامه داد: اینکه آمریکا با استفاده از برخی بهانه جویی‌ها به دنبال تقویت نظامی گری در آب‌های منطقه‌ای باشد از نظر ما مردود است. نقش آمریکا را در طول سالیان طولانی بی ثبات کننده دیدیم. آمریکا در هیچ کدام از کشورهایی که حضور داشته ثبات و امنیت به همراه نیاورده است.

او ادامه داد: حمایت آمریکا از این رژیم آشکار است و همه می‌دانند رژیم صهیونیستی را متحد بلامنازع خود می‌داند و منافع دیگر کشورهای منطقه را قربانی منافع این رژیم کرده است. حضور شناورهای آمریکا در منطقه را مخل امنیت منطقه می‌دانیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر