چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۵۴۱
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۵

فکرشهر: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با اشاره به صدور سند برای ۱۸ درصد از اراضی کشاورزی کشور گفت: سند حدنگار برای ۹۸ درصد از عرصه‌های ملی صادر شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حسن بابایی صبح چهارشنبه در حاشیه نشست منطقه‌ای حدنگار در استان بوشهر اظهار داشت: در راستای سند دار شدن تالاب‌ها، جزایر و جنگل‌ها در سطح کشور اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به سنددار شدن ۹۰ درصد جزایر کشور خاطرنشان کرد: برای ۹۸ درصد از عرصه‌های ملی کشور تاکنون سند حدنگار صادر شده و طی ماه‌های آینده برای همه این عرصه‌ها سند صادر می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک از تثبیت مالکیت و بازدارندگی به عنوان مهمترین اهداف اجرای طرح حدنگار یاد کرد و افزود: از سطح ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی کشور معادل ۱۸ درصد حدنگاری و برای آنها سند صادر شده است.

وی از تلاش برای حرکت شتابان صدور سند حدنگار در بخش زمین‌های کشاورزی خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم با مشارکت کشاورزان و همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی شاهد تسریع در این روند باشیم.

الکترونیکی شدن فرآیندها

بابایی از تلاش جدی برای الکترونیکی شدن فرآیندها در سازمان ثبت اسناد خبر داد و بیان کرد: با رونمایی از نرم افزار جامع ثبتی، بیش از ۸۰ درصد از فرایندهای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور الکترونیکی می‌شود.

وی با بیان اینکه تا ماه آینده ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌ها به طور کامل الکترونیکی می‌شود ادامه داد: با این اقدام نیازی به مراجعه حضوری مردم برای انجام امور ثبت شرکت‌ها، تغییر در حوزه‌های مدیریتی، اساسنامه شرکت‌ها نخواهد بود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک تاکید کرد: همچنین با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا یک ماه آینده مالکیت معنوی نیز به طور کامل به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر