چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: وزیر امور خارجه آلمان گفت که بر خلاف اسرائیل، بخش عظیمی از جامعه جهانی از توافق هسته‌ای ایران حمایت کردند.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، فرانک والتر اشتاینمایر وزیر خارجه آلمان در گفتگوی اختصاصی با کانال دوم تلویزیون دولتی آلمان ، «زد.دِ.اف» در خصوص توافقنامه هسته‌ای با ایران اظهار داشت: باید توافق هسته‌ای ایران را الگویی برای حل مسالمت‌آمیز سایر مناقشات در نظر آورد.
کد خبر: ۱۳۱۱۱
يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۵

فکرشهر: وزیر امور خارجه آلمان گفت که بر خلاف اسرائیل، بخش عظیمی از جامعه جهانی از توافق هسته‌ای ایران حمایت کردند.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، فرانک والتر اشتاینمایر وزیر خارجه آلمان در گفتگوی اختصاصی با کانال دوم تلویزیون دولتی آلمان ، «زد.دِ.اف» در خصوص توافقنامه هسته‌ای با ایران اظهار داشت: باید توافق هسته‌ای ایران را الگویی برای حل مسالمت‌آمیز سایر مناقشات در نظر آورد.

\n\n

گوینده خبر این شبکه به عنوان نخستین سوال از وی پرسید: آلمان در این مذاکرات تقریبا نقش یک میانجی را بازی کرد. شما پس از این توافق گفتید که امضای این توافق برای شما نیز یک لحظه بزرگ بوده است. لطفا در این باره بیشتر توضیح دهید.

\n\n

1435501392692_Mehdi Ghasemi (10 of 11).jpg

\n\n

اشتاینمایر در پاسخ گفت: من در این مذاکرات مثل «مِتوشالح» ( از شخصیتهای اساطیری سامی و جد نوح نبی که بیشترین عمر را در بین شخصیتهای عهد عتیق داشته است) شده بودم. چون 10 سالی بود که با این مناقشه درگیر و نوعی ارتباط حسی با این مساله پیدا کرده بودم.

\n\n

بعد از گذشت 12 سال مذاکره ما به یاد می‌آوریم که همواره گذشته‌ای بی‌نتیجه را تجربه کرده‌ایم و بعد از گذشت 35 سال از سکوت و خاموشی حاکم بر مناسبات ایران و آمریکا و طی شدن سال‌هایی که اوضاع ، پیوسته رو به وخامت بود و نیز خطر تهدیدآمیز تقابل نظامی، سرانجام شرایط تغییر کرد و برای دیگران ، چشم‌اندازی در گشودن ارتباط با ایران ترسیم شد که موضوع خوبی است و من نیز از آن بسیار خرسندم.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر