شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس پلیس فتا استان بوشهر خبر داد:
کد خبر: ۱۳۱۶۳۱
شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰

فکرشهر: رئیس پلیس فتا استان بوشهر از اجرای سومین طرح پویش مردمی کودکان سایبری از ۲۴ الی ۲۹ دی‌ماه سال جاری با هدف افزایش آگاهی عمومی پیرامون مخاطرات فضای مجازی برای کودکان خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، سرهنگ مهدی قاسمی شنبه ۲۴ دی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با آغاز پویش کودکان سایبری در سراسر کشور، در استان بوشهر نیز این پویش از۲۴ دی آغاز و تا ۲۹ دی ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امروزه حضور کودکان و نوجوانان در فضای سایبر برای انجام فعالیت‌های آموزشی و تحصیلی، ارتباطی و اجتماعی و حتی بازی و سرگرمی بسیار پر رنگ‌تر شده است و  به علت شرایط سنی خاص این عزیزان، زمینه آسیب‌پذیری بیشتری داشته و از طرفی نظر به اینکه درصد قابل توجهی از مجرمین سایبری هم در طیف سنی نوجوانی بوده و عموماً از روی ناآگاهی و عدم اطلاع از مجرمانه بودن عمل ارتکابی، در شکل‌گیری آن نقش داشته‌اند، بعبارتی شاید بتوان گفت حضور بدون دانش و نظارت کودکان در فضای مجازی، هم می‌تواند باعث آسیب‌پذیری برای آنان شود و هم امکان دارد باعث ایجاد آسیب برای دیگران شود.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر به نقش کلیدی خانواده‌ها در آموزش کودکان اشاره کرد و گفت: باید نحوه فرزندپروری سایبری صحیح در خانواده‌ها شکل بگیرد و تنها راه‌حل آن، افزایش دانش سایبری خانواده‌ها و همراهی با فرزندانشان در فضای مجازی است.

قاسمی ادامه داد: در حال حاضر در زمینه فرزندپروری سایبری و آموزش کودکان سایبری با چالش‌هایی از قبیل شکاف دیجیتال والدین و کودکان و عدم آشنایی خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی مواجه هستیم و هدف از برگزاری پویش توجه به این چالش‌ها است.

وی گفت: کافی نبودن آشنایی خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی و راهکارهای درست و ایمن، خسارات مادی و معنوی بعضاً جبران ناپذیری می‌تواند برای کودکان به همراه داشته باشد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر افزود: با توجه به شرایط موجود و لزوم ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی در خصوص کاربران، ایمنی کودکان در فضای مجازی، طرح حاضر با رویکرد استفاده از ظرفیت‌ها و مشارکت‌های عمومی همانند سازمان فرهنگی و هنری شهرداری بوشهر، فرمانداری بوشهر، اداره کل آموزش و پرورش و صداوسیمای استان در قالب پویش مردمی کودکان سایبری در سراسر کشور برگزار خواهد شد .

این مقام انتظامی در پایان گفت: هموطنان می‌توانند برای بهره برداری از محتواهای تولید شده در تمامی حوزه های سایبری به خصوص مطالب تولید شده با موضوع کودکان سایبری به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir/CYBERKIDS مراجعه و  با همراهی این پلیس در این پویش، حامی کودکان در فضای مجازی باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر