چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۶۵۶
يکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲

فکرشهر: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: به‌زودی و با کمک متخصصین این حوزه بناست آزمایشگاه رادیو دارو در آزمایشگاه پیش بالینی مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس راه‌اندازی و تجهیز شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، دکتر اکرم فرهادی یکشنبه ۲۵ دی در نشست هم‌اندیشی جهت همکاری‌های تحقیقاتی در حوزه رادیو داروها در مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس اظهار کرد: این آزمایشگاه پتانسیل انجام پروژه‌های مهم ملی و بین‌المللی در حوزه‌های مختلف تخصصی رشته‌ای و بین‌رشته‌ای را دارا خواهد بود.

وی تصریح کرد: این نشست باهدف فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم به‌منظور راه‌اندازی آزمایشگاه رادیو دارویی و دستیابی به جدیدترین و کارآمدترین رادیو داروهای تشخیصی و درمانی در حوزه بیماری‌های مغز و اعصاب، التهاب‌ها، عفونت‌ها و انواع سرطان‌ها به‌ویژه سرطان‌های مقاوم به درمان‌های معمول، انجام پذیرفت.

دکتر فرهادی اضافه کرد: در آینده بناست آزمایشگاه رادیو دارو در مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس تکمیل‌شده و پروژه‌های تحقیقاتی ملی و بین‌المللی جدیدی در آن انجام گردد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: برگزاری مستمر این نشست‌های چندجانبه و بین دانشگاهی جهت توسعه رویکرد همگرایی علوم و رفتن به‌سوی تحقیق اثرگذار ضروری است.

نشست هم‌اندیشی جهت همکاری‌های تحقیقاتی در حوزه رادیو داروها به پیشنهاد دکتر مجید اسدی رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس و باهمت دکتر مریم فرخ‌نیا رئیس پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج‌فارس در مرکز پزشکی هسته‌ای خلیج‌فارس برگزار شد.

در این نشست علاوه بر اساتید و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، برخی از اساتید دانشگاه خلیج‌فارس نیز حضور داشتند که مهمان اصلی نشست، دکتر صفورا جوکار متخصص داروسازی هسته‌ای و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بودند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر