چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر گفت: رتبه استان بوشهر در زمینه کیفیت آموزش مطلوب نیست و این مشکل در آینده نیز به تربیت مدیران استانی لطمه وارد می کند.\n\nبه گزارش فکرشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: برای رشد کیفی آموزش و پرورش استان باید از معلمان و دبیران توانمند استفاده شود.\n\nوی تصریح کرد: همچنین برگزاری کلاس های کنکور با استفاده از اساتید مجرب ضروری است.
کد خبر: ۱۳۱۹۳
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر گفت: رتبه استان بوشهر در زمینه کیفیت آموزش مطلوب نیست و این مشکل در آینده نیز به تربیت مدیران استانی لطمه وارد می کند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: برای رشد کیفی آموزش و پرورش استان باید از معلمان و دبیران توانمند استفاده شود.

\n\n

وی تصریح کرد: همچنین برگزاری کلاس های کنکور با استفاده از اساتید مجرب ضروری است.

\n\n

\n\n

امام جمعه بوشهرگفت:باید کارگروه ویژه ای برای نظارت بر کیفیت آموزش در مدارس تشکیل و برنامه ریزی مدونی برای این کارگروه تعریف شود.

\n\n

وی بابیان اینکه استان بوشهر جوانان مستعد زیادی دارد، یادآورشد: کلاس های کنکور باید دو سال قبل از پایان دوره متوسطه دانش آموزان برپا شود تا دانش آموزان با آمادگی کامل وارد رقابت شوند.

\n\n

امام جمعه بوشهر بیان کرد: هم اکنون با وجود اینکه کارگروه علم در هیچ استان دیگری فعال نیست، این کارگروه در استان بوشهر راه اندازی شده است.

\n\n

وی تصریح کرد: در این کارگروه موضوع مدیریت علم در استان بوشهر مورد بحث قرار می گیرد و می تواند محل مناسبی برای حضور مسوولان آموزش و پرورش برای تعیین استراتژی ارتقای کیفیت آموزشی باشد.

\n\n

صفایی بوشهری اضافه کرد: باید مدرسه هسته ای و مدرسه فنی و حرفه ای هسته ای در استان بوشهر راه اندازی شود که در این زمینه سازمان انرژی اتمی ایران کارهایی را آغاز کرده و باید ورودی و خروجی این مدارس نخبگان باشند.

\n\n

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: آموزش و پرورش مرکز معماری شخصیت منابع انسانی است و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به ویژه در حوزه فرهنگی و پرورشی باید اجرایی شود.

\n\n

وی با اشاره به وجود کلاسهای تخریبی در استان بوشهر گفت: باتوجه به شمار بالای کلاسهای تخریبی موجود در استان آموزش و پرورش تنها متولی و مسوول بازسازی این کلاسها نیست و حضور خیرین و دیگر مسوولان استان در کنار این نهاد ضروری است.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، صفایی بوشهری اضافه کرد: برای داشتن مراکز آموزشی باکیفیت در زمینه تعمیر و احداث به نهضتی پویا نیاز داریم.

\n\n

وی تصریح کرد: مراکز آموزشی استان باید بهترین، مستحکم ترین و مجهزترین مکان ها باشند و در این زمینه مسوولان و متولیان امر باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

\n\n

صفایی بوشهری اظهار کرد: ایجاد نهضت تامین استانداردهای لازم مراکز آموزشی در استان بوشهر ضروری است.

\n\n

مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر نیز در خصوص پروژه مهر 94 گفت: پروژه مهر به عنوان نماد مدیریتی در دستگاه تعلیم و تربیت است که با تشکیل ستاد و کمیته های تخصصی با برنامه ریزی، ساماندهی، نظارت و ارزیابی برای آغاز مطلوب سال تحصیلی جدید گام برمی داریم. 

\n\n

ناصر کرمی افزود: امسال 154کلاس درس در قالب 29 مدرسه تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید به بهره برداری می رسد.

\n\n

وی تصریح کرد: امسال 14 هزار و 100 معلم در خدمت 196 هزار دانش آموز در دو هزار و 134 مدرسه و در 9 هزار و 224 کلاس درس خواهند بود. 

\n\n

کرمی وجود یکهزار و 330 کلاس درس تخریبی و کمبود هزار و 200 کلاس درس را از مشکلات آموزش وپرورش استان بوشهر اعلام کرد.

\n\n

وی یادآور شد: برای جبران کمبود فضای آموزشی دراستان بوشهر ناچار به دو نوبته کردن مدارس هستیم که موجب تاثیر منفی در کیفیت آموزشی می شود.

\n\n

کرمی اضافه کرد: امسال 810 نفر از فرهنگیان استان بوشهر بازنشسته می شوند این در حالی است که هیچ نیروی جدیدی وارد مجموعه تعلیم و تربیت ای استان نمی شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر