سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: زیبنده بود در طرح دریابست حداقل بیمه بیکاری به صیادان در یک ماه اجرای آن پرداخت شود تا صیادان در تامین معاش خانواده خود دچار مشکل و گرفتاری نشوند.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه گناوه، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی یکشنبه در دیدار با مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر افزود: اگر قرار است طرحی اجرا شود باید همه جوانب آن در نظر گرفته شود تا مردم متضرر نشوند.
کد خبر: ۱۳۳۱۳
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: زیبنده بود در طرح دریابست حداقل بیمه بیکاری به صیادان در یک ماه اجرای آن پرداخت شود تا صیادان در تامین معاش خانواده خود دچار مشکل و گرفتاری نشوند.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه گناوه، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی یکشنبه در دیدار با مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر افزود: اگر قرار است طرحی اجرا شود باید همه جوانب آن در نظر گرفته شود تا مردم متضرر نشوند.

\n\n

وی گفت: دستگیری از انسان هایی که گوشه گیر هستند و پناهی ندارند بطور قطع در نزد پروردگار دارای جایگاه والایی است و اگر کسی گره ای از کار کسی باز کند خداوند هفتاد گره از کار او را باز می کند.

\n\n

\n\n

رکنی حسینی خاطر نشان کرد: در بحث بیمه باید فرهنگ سازی شود و با کارفرمایانی که حق بیمه کارگران خود را پرداخت نمی کنند برخورد قانونی لازم صورت پذیرد.

\n\n

وی در ارتباط با لنج های سفاری و شناور های چوبی نیز افزود: باوجود سختی و مشقات زیاد در شغل دریانوردی ،جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب نمی شوند و از مسوولان و نمایندگان مجلس انتظار داریم مسوولان پایتخت نشین را در رابطه با این مشکل توجیه کنند.

\n\n

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر هم از تعویض و تمدید 127 هزار دفترچه تامین اجتماعی خبر داد و گفت: این حجم موجب اتلاف هزینه ها و زمان می شود و طرحی در نظر است که با اجرای آن در سراسر کشور کارت های هوشمند جایگزین دفترچه های تامین اجتماعی شود.

\n\n

عبدالکریم رازه با بیان اینکه باید فرهنگ بیمه با توجه به توسعه شهرستان گناوه افزایش یابد، افزود: هم اینک دراین شهرستان 24هزار نفر تحت پوشش بیمه ای هستند که این تعداد باید تا پایان سال به 25 هزار و تا پایان سال بعد به 30هزار نفر برسد.

\n\n

رازه تاکید کرد : در کل استان بوشهر بیش از 360 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که بیشتر مربوط به بخش صنعت نفت، گاز و صیادی است.

\n\n

وی گفت: پیگیری برای اخذ مجوز کارگزاری رسمی در شهرستان گناوه در حال انجام است. 

\n\n

رییس تامین اجتماعی گناوه هم بابیان اینکه در بحث بیمه ملوانان چندین عامل دخیل بوده تا هم اکنون شاهد یک بازنشسته در این بخش در شهرستان نباشیم، گفت: عدم تمرکز قوانین و موازی کاری و حتی سازمان های دیگر مانند دریابانی ، اداره بندر و گمرک نیز دخیل می باشند.

\n\n

اکبر خضری افزود: ملوان باید حقوق و مزایای 24 ساعت کار را دریافت کند درحالی که یک سوم آن یعنی 8 ساعت به وی داده می شود.

\n\n

وی گفت: بیمه ملوانان براساس توافق است نه قانون و کارفرما اختیار دارد به پرداخت ساعات کاری بمدت 8 ساعت یا یکماه اقدام کند در حالی یک ملوان قبل و بعد از سفر تجاری یا ماهیگیری نیز مجبور به انجام مقدمات و برنامه های سفر خود است.

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر