سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۳۵۶۴
جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

فکرشهر: در نخستین کنگره بانوان تاثیرگذار بوشهر با حضور انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ۲۱ نفر از بانوان برتر در این استان معرفی شدند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر در این آئین با اشاره به اینکه زنان نیمی از جمعیت این استان را تشکیل می‌دهند گفت: زنان پیشران مسئولیت‌‎های بزرگ در عرصه‌های اجتماعی و نقش محوری در فرهنگ‌ و گفتمان‌سازی دارند.

رقیه زنگنه نژاد افزود: دستیابی زنان ایران به خودباوری و خودشناسی ارمغان و دستاورد انقلاب اسلامی است.

وی اظهارکرد: باگذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، بانوان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی به توانمندی‌ها و خودباوری های بزرگی دست یافته‌اند و در همه سطوح از توانایی‌های آنها استفاده می‌شود و جامعه به وجود آنها افتخار می‌کند.

زنگنه نژاد ادامه داد: بانوان در کنار نقش‌هایی که ایفا کرده‌اند، به عنوان محور کانون خانواده و تربیت کنندگان نسل‌های آینده هستند که به تعبیر فرمایش رهبر معظم انقلاب بالاترین نقش و سطح برای آنها نیز این نقش است.

وی با اشاره به فعالیت ناحیه های صنعتی با مدیریت بانوان بیان کرد: وجود ۵۰ شرکت دانش بنیان در استان بوشهر با ریاست و مدیرعاملی بانوان نشان از نقش و مشارکت تاثیرگذار این قشر در دولت مردمی است‌.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر عنوان کرد: در استان بوشهر پیش از انقلاب درصد سواد آموزی بانوان کمتر از ۳۰درصد بود و اکنون قریب به ۹۹درصد باسوادی در حوزه بانوان را در استان بوشهر شاهد هستیم.

زنگنه نژاد با اشاره به نقش اصلی بانوان در اجتماع ادامه داد: مسیر پیشرفت و ترقی بانوان در اجتماع با حفظ نقش اصلی آنان که مادری و همسری و تلاش دارند که به بهترین نحو آن را عملی سازند،صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: زن در جمهوری اسلامی با آزادی اندیشه و عمل وارد جامعه شده است و هیچ منعی برای فعالیت او در جامعه وجود ندارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر تاکید کرد: پیش از انقلاب در استان بوشهر هیچ پزشک زنی وجود نداشت و امروز بیش از ۷۰۰ پزشک زن که اکثرا بومی هستند در سطح عمومی و تخصصی در این استان فعالیت می کنند.

زنگنه نژاد درباره نقش مهم همسری در کانون خانواده افزود: در کنار بسترهایی که برای فعالیت بانوان باید فراهم شود،مطابق با بیانات رهبر معظم انقلاب تاکید بر نقش همسری و مادری است که حفظ حریم خانه و خانواده را بر عهده دارد .

وی در حوزه کارکنان دولت در استان بوشهر گفت: قریب به ۵۰ درصد کارکنان دولت در این استان را بانوان تشکیل می دهند، بیش از ۶۰ درصد معلمان استان در تمامی مقاطع زن و ۱۳۰ بانو در حوزه هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مشغول به فعالیت هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر