دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۳۹۴۵
سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۳

فکرشهر: آئین بهره برداری از پروژه آبخیزداری بندسنگی ملاتی شماره ۲ حوضه آبخیز رجدون در شهرستان گناوه با اعتبار ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناوه صبح سه‌شنبه در این آئین اظهار داشت: در طول ۱۱ سال تنها یک پروژه آبخیزداری در این شهرستان به بهره برداری رسیده بود و امسال سه پروژه آبخیز داری در هفته دولت، دهه فجر و امروز در هفته منابع طبیعی در شهرستان گناوه به بهره برداری رسید.

زبیده دهداری افزود: این سه پروژه آبخیزداری با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در سال جاری اجرایی و به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: پروژه‌های و سدهای آبخیزداری در شهرستان در تقویت پوشش گیاهی، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و ارتقای سطح درآمد روستاییان بسیار اثرگذار بوده و اجرا و احداث آنها بسیار ضروری است.

وی با تقدیر از توجه و اهمیت دادن فرماندار گناوه به پروژه‌های آبخیزداری در شهرستان گفت: امیدواریم با اعتبارات لازم بتوانیم در سال آینده چندین پروژه آبخیزداری در سطح شهرستان را به مرحله اجرا در آوریم.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گناوه با اشاره به طرح کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور بیان کرد: اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور با دستور رئیس جمهور از سال ۱۴۰۲، در نظر گرفته شده است که در شهرستان نیز تمام تلاش و همت خود را به کارخواهیم بست تا شهرستان بتواند پیشرو و پیشگام در این طرح ملی در استان باشد.

پروژه بند سنگی ملاتی شماره ۲ حوضه آبخیز رجدون گناوه با اعتبار سه میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی سال ۱۴۰۰ و استانی ۱۴۰۱ احداث شده است و حجم عملیات بنایی این پروژه ۲ هزار و ۳۰۰ مترمکعب، استحصال سالانه ۱۴۰ هزار مترمکعب، ارتفاع کل ۱۰ متر، دهانه سرریز ۱۶ متر و طول تاج ۵۱ متر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر