سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۵۵۸
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

فکرشهر: پوستر شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه و عکس سینمای جوان خلیج فارس در بوشهر رونمایی شد.

به گزارش فکرشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر روز یکشنبه در حاشیه این آیین که با حضور جمعی از هنرمندان استان برگزار شد در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده از تاریخ پنجم تا هشتم اردیبهشت ماه امسال، شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه و عکس سینمای جوان در مجتمع فرهنگی هنری بوشهر برگزار می‌شود.

عبدالکریم افروغ افزود: ۷۴ هنرمند از ۱۱ استان کشور شامل استان‌های گلستان، مازندران، قزوین، البرز، زنجان، اردبیل، تهران، آذربایجان شرقی، کردستان، گیلان و بوشهر در شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه و عکس سینمای جوان بوشهر حضور دارند.

وی عنوان کرد: ۴۱۶ فیلم شامل ۳۰۹ فیلم داستانی، ۶۰ مستند، ۳۱ تجربی و ۱۶ پویانمایی و ۳۵۶ عکس شامل ۲۲۶ اثر تک‌عکس و ۱۳۰ اثر در قالب ۱۸ مجموعه ارسال شده که از این شمار ۹۳ اثر فیلم و عکس برگزیده و به مرحله داوری رسیده‌اند.

افروغ ادامه داد: آثار راه‌یافته به مرحله داوری شامل ۶۱ فیلم شامل ۴۱ فیلم داستانی، ۹ فیلم مستند، ۶ فیلم تجربی و پنج پویانمایی و ۳۲ اثر عکس شامل ۲۹ اثر تک‌عکس و سه مجموعه هر مجموعه شامل هفت عکس هستند.

وی احمد علی سجادی صدر، محمدرضا عرب، عادل تبریزی، امیر پذیرفته، مریم دوستی، حسین صافی و محسن آقالر هیات داوران شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان خلیج فارس در بخش فیلم و در بخش عکس نیز ساتیار امامی، محمد یوسفی و احسان مهدیان معرفی کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: آثار راه یافته به مرحله مسابقه شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه و سینمای جوان طی سه روز بعد از ظهرها در سه نوبت اکران می‌شوند.

افروغ اضافه کرد: در کنار اکران فیلم‌ها کارگاه‌های مختلفی در بخش فیلم و عکس با موضوع‌های مختلف با حضور اساتید برگزار می‌شود و انتظار می‌رود هنرمندان از این فرصت برای ارتقا دانش و توانمندی خود بهره لازم را ببرند.

وی ادامه داد: همچنین هیات‌های بازبینی و انتخاب فیلم نامه‌ها نیز از دیگر برنامه‌های جنبی شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر است که هنرمندان می‌توانند فیلم‌نامه‌های خود را تدوین و برای بررسی و جلب حمایت ارائه کنند.

افروغ یادآور شد: آنچه در این رویداد رقم خواهد خورد حضور مسئولان عرصه سینمایی کشور از معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا دیگر مسئولان است که می‌تواند فرصتی برای اهالی عرصه سینمایی استان باشد.

وی یادآور شد: تلاش می‌شود با برگزاری این چنین رویدادهای ملی توقعات عرصه سینمایی استان را که تاکنون به نحو شایسته برآورده نشده است با حضور متخصصان این امر محقق شود و به فضای سینمایی استان شتاب بیشتری بخشیده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: یکی از کارکردهای جدی جشنواره‌های فرهنگی استعدادیابی و فراهم‌شدن زمینه مناسب برای معرفی هنرمندان جوان و موجب عزت و تقویت اعتماد به نفس و حرکت هنرمندان به سمت تولید آثار فاخر و ارزشمند می‌شود.

افروغ اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای موجب ایجاد حس و حال، انگیزه و حرکت و شتاب در عرصه‌های مختلفی هنری می‌شود.

وی تاکید کرد: مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر سال ۱۴۰۲ را با اعتماد به نفس آغاز و تلاش می‌شود اتفاقات بزرگی در این بخش برای هنرمندان بخش‌های مختلف رقم بخورد.

افروغ با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلفی فرهنگی و هنری در نیمه دوم سال گذشته گفت: برگزاری این جشنواره‌ها به ما جرات داد که هر برنامه‌ای در هر سطحی را میزبانی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: در جشنواره تئاتر سال گذشته جامعه‌ای رسانه‌ای، فرهنگی و هنری کشور یک هفته بر بوشهر متمرکز شده بودند و انتظار می‌رود امسال نیز در جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه و عکس سینمای جوان نیز این اتفاق در استان بوشهر تکرار و یک جلوه‌گری مخلصانه این بار با عنوان فیلم کوتاها و عکس در پایتخت مقاومت صورت گیرد.

وی ادامه داد: بعنوان فرهنگ و ارشاد اسلامی بنا است بستر سازی لازم برای رشد و تعالی فرهنگ و هنر صورت گیرد.

افروغ اظهار کرد: وظیفه ما بعنوان متولیان فرهنگ و هنر بسترسازی و برداشتن موانع موجود بر سر راه هنرمندان است تا بچه‌های سینما به بوشهری بودن خود افتخار کنند و با همتی بالا به سمت تولید آثار فاخر حرکت کنند.

وی تاکید کرد: استان بوشهر به صورت اختیاری میزبانی شصت و ششمین جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه و عکس سینمای جوان را پذیرفته است و امید می‌رود با انجام این وظیفه به صورت مطلوب دستاورد مهمی عاید هنرمندان استان شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: در طول برگزاری جشنواره‌های سینمای جوان، استان بوشهر امسال برای چهارمین بار میزبان برگزاری مراسم اختتامیه شصت و ششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر