چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۰۱۱
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶

فکرشهر: سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: برای حفاظت از لاک‌پشت منقار عقابی، ضمن آموزش به جوامع محلی و پایش و زیست‌سنجی، تهدیدات پیش روی این گونه مهم و در معرض خطر انقراض برطرف شده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالرحمان مرادزاده افزود: در خلیج فارس ۵ گونه مهم لاک پشت دریایی زیست می‌کند که دو گونه در معرض خطر انقراض شامل لاک پشت منقار عقابی و سبز در زیستگاه‌ها و سواحل مستعد استان، نظیر پارک ملی دریایی نای بند، جزایر پارک ملی دیر نخیلو و اثر طبیعی ملی خارکو تخم گذاری می‌کنند.

وی گفت: لاک پشت منقار عقابی یکی از گونه‌های نادر و در معرض خطر در دنیاست و به علل مختلف از جمله تغییر شکل و تخریب زیستگاه ها، گرفتار شدن در تور‌های ماهیگیری، شکار شدن توسط انسانها، تخریب لانه‌ها و برداشت و شکار تخمها، تغییرات اقلیمی و آلودگی‌های محیط زیست دریایی و سواحل، در بسیاری از مناطق کمیاب و در معرض خطر انقراض قرار دارد.

مراد زاده افزود: امسال با حمایت شرکت مبین انرژی خلیج فارس اقدامات حفاظتی برای بهبود شرایط لاک‌پشت‌های منقار عقابی که از گونه‌های مهم و در معرض خطر انقراض می‌باشد انجام شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر