چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: رئیس جمهور بر لزوم تحقق مسئولیت اجتماعی نفت در توسعه استان بوشهر تاکید کرد.\n\nبه گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری با اشاره به پیگیری‌های خود برای پیگیری اجرای مصوبات دولت در استان بوشهر، اظهار داشت: در حاشیه جلسه هیئت دولت، با وزیر نفت راجع به پروژه‌های عمرانی استان(تعهدات نفت) صحبت کردم و قرار شد ظرف چند روز آینده، در جلسه‌ای مورد به مورد بررسی کنیم.
کد خبر: ۱۳۹۷۴
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: رئیس جمهور بر لزوم تحقق مسئولیت اجتماعی نفت در توسعه استان بوشهر تاکید کرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری با اشاره به پیگیری‌های خود برای پیگیری اجرای مصوبات دولت در استان بوشهر، اظهار داشت: در حاشیه جلسه هیئت دولت، با وزیر نفت راجع به پروژه‌های عمرانی استان(تعهدات نفت) صحبت کردم و قرار شد ظرف چند روز آینده، در جلسه‌ای مورد به مورد بررسی کنیم.

\n\n

وی ادامه داد: با وزیر ورزش و جوانان نیز پیرامون تسریع در واگذاری امتیاز لیگ ۲ به شاهین جدید صحبت کردم که قول پیگیری داد. همچنين مقرر شد برای حمایت از اجرای طرح زمین‌های چمن مینی فوتبال، پیرو ارجاع دکتر جهانگیری و در پاسخ، پیشنهاد پرداخت ۱۰ میلیارد تومان به استان را در حمایت از این طرح، طی مکاتبه‌ای اعلام کنند. در خصوص امتیاز لیگ نیز اعلام کردند که پیگیری شده و تسریع خواهد شد.

\n\n

حمایت پتروشیمی جم از تیم‌های فوتبال استان

\n\n

استاندار بوشهر افزود: با وزیر تعاون نیز برای حمایت پتروشیمی جم (واقع در عسلویه) که متعلق به شستا (زیر مجموعه وزات تعاون) است از تيم های ورزشی استان صحبت کردم و نهایتا وی موافقت کرد و مقرر شد پیگیری شود.

\n\n

وی ادامه داد: با رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر بهداشت صحبتی داشتیم و مقرر شد طرح عام‌المنفعه‌ای که قبلا توافق کرده‌ایم که در استان اجرا کنند را طی روزهای آینده به‌طور رسمی اعلام کنیم.

\n\n

سالاری اضافه کرد: با دکتر واعظی نیز در صحبتی که داشتیم، گفتند که حتما از طرح‌های فناوری و استارت‌آپ‌ها در استان بوشهر حمایت مالی می‌کنند. از دکتر جهانگیری نیز پس از جلسه، چند موضوع استانی را پیگیری کردم.

\n\n

وی افزود: پس از جلسه، با جناب آقای دکتر روحانی پیرامون تصمیمات سفر ایشان به استان و آیین نامه‌ای که برای تحقق مسئولیت اجتماعی نفت در توسعه استان به دستور ایشان در دست تهیه داریم و بایستی به تصویب دولت برسد، صحبت کردم که فرمودند اگر مانعی بود خبر بدهید تا دستورات لازم را بدهم.

\n\n

افزایش اعتبارات بخش آب استان

\n\n

استاندار بوشهر گفت: بلافاصله پس از جلسه هیئت دولت، طبق قرار قبلی با دکتر براری معاون وزیر ارتباطات به اتفاق زرین‌فر(معاون استاندار بوشهر) و چند مدیر استانی به بازدید شرکت دیجی‌کالا رفتیم تا بتوانیم زمینه ایجاد فعالیت مشابه آنها در استان توسط جوانان را فراهم کنیم.

\n\n

وی با اشاره به مذاکرات خود با وزیر نیرو نیز بیان کرد: در خصوص افزایش اعتبارات بخش آب استان، دستور دادند و در مورد خارگ نیز دستور دادند توسط شرکت مپنا، ۲ نیروگاه ۲۵ مگاواتی برق با تولید آب شرب (CHP) در خارگ احداث شود و همچنین دستور دادند که تکمیل، ترمیم و توسعه شبکه های آب و فاضلاب خارگ با اعتبار ۳ میلیاردی (ملی و استانی) شروع و سال آینده با اعتبارات ملی تکمیل شود.

\n\n

سالاری خاطرنشان کرد: سپس به وزارت ارتباطات رفتم تا در جلسه‌ای که دکتر براری با مدیران عامل ۵ شرکت حوزه فناوری تدارک دیده بودند شرکت کنم و زمینه سرمایه گذاری و اشتغال زایی را در طرح‌هایی نظیر برق‌دار کردن و هوشمندسازی چاه‌های کشاورزی، تولید محتوا در زمینه فناوری اطلاعات، احداث دیتاسنتر و بزرگراه اطلاعات استان(IT)، شبکه پایش تصویر شهری فراهم کنیم.

\n\n

مذاکره به کفاشیان برای توسعه فوتبال بوشهر

\n\n

وی گفت: بلافاصله عازم فدراسيون فوتبال شدم و طی مذاکره با آقای کفاشیان، قول دادند که در واگذاری امتیاز لیگ ۲ به شاهین جدید تسریع کنند و حتی‌الامکان، یک امتیاز لیگ ۳ هم به پرسپولیس برازجان دهند.    

\n\n

استاندار بوشهر افزود: بعدازظهر بود كه به دفتر برگشتم و تا حدود ۱۰ شب، چند تماس و یک دیدار داشتم و از جمله یادداشتی برای ابلاغ تفاهم نامه‌ای که دیروز با مهندس تابش امضاء و تبادل کردیم، تنظیم کردم. طبق این تفاهم نامه، بنیاد مسکن کشور، امسال ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به اجرای طرح بوستان روستایی در استان پرداخت می کند.

\n\n

لازم به ذکر است که این گزارش، شرح عملکرد استاندار بوشهر در روز چهارشنبه ۲۸ مردادماه در تهران است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر