جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۴۳۸
سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷

فکرشهر: حجت‌الاسلام حسین میرزایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  با تمجید از عملکرد دولت سیزدهم در ارتباط با همسایگان و کشورهای همسو، دولت پیشین را لیبرال توصیف كرد و گفت: این دولت لیبرال ادعا داشت كه صحبت با دنیا را بلد است و نیروهای انقلابی این توانایی را ندارند.

به گزارش فکرشهر از رسا، این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بیان پرسشی از دولتمردان گذشته خواستار تعریف دنیا شد و تصریح كرد: آیا همه نقشه كره زمین را دنیا می‌گویید؟ یا منظورتان از دنیا فقط اروپا و آمریكا است؟ بقیه كشورهای دنیا را از روی نقشه پاك كردید؟ زبان گفت‌وگو با همین دنیا را بلد هستید؟

وی ادامه داد: دولت آقای رئیسی مشخص كرد دنیایی كه آن دولت لیبرال تصور می‌كرد مساوی با كل دنیا نبوده است؛ منظور آن دولت فقط آمریكا و اروپا بود؛ معلوم شد آن‌ها زبان گفت‌وگو با دنیا را بلد نبودند و دولت انقلابی زبان گفت‌وگو با دنیا را بلد است.

حجت‌الاسلام میرزایی با اشاره به اتفاقات خوب دیپلماسی در دولت  رئیسی ابراز داشت: آثار و نتایج این بلد بودن در ارتباطاتی مشهود است كه در دولت اعتدال قطع شد و دولت انقلابی آن‌ها را برقرار كرد؛ دولت آقای رئیسی در این مدت، در حوزه سیاست خارجی موفقیت‌های خوبی را كسب كرده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اطلاعاتی درباره ظرفیت آمریكای لاتین در تولید نهاده‌های دامی، كشاورزی و كالاهای اساسی با توجه به شرایط جوی آنجا ابراز داشت: این ارتباطات برای ما بسیار استراتژیك و مهم است؛ گویی آمریكای لاتین و آمریكای جنوبی در نقشه دولت قبل وجود نداشت؛ سفر آقای رئیسی به این منطقه، روابط را بهتر خواهد كرد و تأثیر آن در ورود بیشتر محصولات كشاورزی خود را نشان خواهد داد.

وی افزود: در منطقه نیز ارتباط با عربستان سعودی، تركیه، عراق و بعضی كشورهای حاشیه خلیج فارس قفل بود و الان با تدابیر سیاست خارجه دولت انقلابی این ارتباطات برقرار شده است؛ ارتباطات با چین، روسیه و کشورهای آسیای شرقی و جنوب شرق نیز كه اكنون بهتر شده است، در نقشه دیپلماسی دولت پیشین وجود نداشت.

حجت‌الاسلام میرزایی پیوستن به پیمان شانگهای را نیز از دستاوردهای بسیار مهم دولت  رئیسی توصیف كرد و ادامه داد: تلاش برای عضویت در پیمان بریكس هم از موفقیت‌هایی است كه دولت آقای رئیسی رقم می‌زند و این حركت‌ها آرام آرام آمریكایی‌ها و اروپایی‌ها را در حوزه سیاست و اقتصاد جهانی عقب خواهد راند و موفقیت‌های خوبی را برای نظام رقم خواهد زد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان هشدار داد: برای كنار زدن دلار باید به فكر جایگزین بود؛ این جایگزین ارز هر كشور دیگر باشد، ممكن است باعث به وجود آمدن آمریكای دوم در دراز مدت شود؛ پیشنهاد ما این است كه مبنای محاسبه ارز‌های جهانی طلا باشد كه به كشور، ملت یا قوم و قبیله خاصی اختصاص ندارد؛ جهانی باشد و عدالت درباره آن به خوبی پیاده شود؛ دولتمردان باید این را در نظر داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر