سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۴۵۲
سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴

فکرشهر: فرماندار دیلم از توابع استان بوشهر گفت: ۳۰۰ قطعه زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن به جوانان این شهرستان واگذار شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد اسدی روز سه شنبه در همایش ایمان و امید به مناسبت دومین سالروز پیروزی آیت الله رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن شهرستان دیلم در ۲ فاز که فاز نخست آن شامل ۱۶۲ واحد در مرحله دیوارچینی و تاسیسات بوده و فاز دوم شامل ۲۵۲ واحد مسکونی در حال اجرای زیرسازی و فنداسیون است.

وی یادآورشد: بمنظور تسریع در توسعه و تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر در این شهرستان، دولت سیزدهم تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی و اختصاص داده است.

اسدی افزود: این طرح هم اینک با تخصیص نقدی ۹۸ میلیارد تومان فعال و در حال عملیات اجرایی زیرسازی، خیابان‌سازی و دیگر تاسیسات زیرساختی است.

وی گفت: عملکرد ۲ ساله دولت مردمی و ایران قوی آیت الله رئیسی در شهرستان دیلم قابل قبول و امید را در دل مردم زنده نگه داشته است.

اسدی به دیگر عملکرد و خدمات دولت در این شهرستان اشاره کرد و افزود: طرح احداث شهرک شیلاتی پرورش میگوی شمال دیلم به عنوان یکی از طرح های شاخص تولیدی و اقتصادی این شهرستان در دولت سیزدهم اجرایی شده است.

فرماندار دیلم بیان داشت: این طرح با ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار در زمینی به مساحت یکهزار و ۵۴۰ هکتار احداث که توان ظرفیت ۹ هزار و ۶۰۰ تن تولید در سال را دارد و باعث اشتغال‌زایی حداقل ۳۶۵ نفر بصورت مستقیم می‌کند.

وی ادامه داد: بهسازی و تعویض هشت کیلومتر خط انتقال آب از خط آبرسانی کوثر با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال جهت تکمیل طرح یادشده از خدمات و فعالیت‌های مهم دولت برای رفع مشکلات آبی شهرستان در سال جاری است.

اسدی افزود: در حوزه راه و حمل و نقل نیز با توجه به اینکه شهرستان دیلم ورودی استان بوشهر از سمت شمال است، طرح شاخص بهسازی و ایمن سازی قطعه اول محور دیلم – بهبهان به طول چهار کیلومتر و ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار در سال ۱۴۰۱ تکمیل و زیر بار ترافیک رفت.

فرماندار دیلم گفت: تکمیل باند دوم محور دیلم – هندیجان به طول ۱۳ کیلومتر با ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است و باند دوم محور ورودی دیلم از سمت گناوه با اعتبار ۱۰۵ میلیارد تومان به طول ۶ کیلومتر از نگاه خاص و حائز اهمیت دولت در این منطقه ساحل نشین است.

وی بیان داشت: اجرای عملیات آبخیزداری شهرستان دیلم ، طرح اجرای سد خاکی و سیمانی دره امیری با حجم عملیاتی ۸۰ هزار متر مکعب بتنی و اعتبار ۳۹۰ میلیاردریال از برنامه‌های اولویت دار دولت بوده و اختصاص یافته است.

وی گفت:در حوزه بهداشت و درمان،توسعه بیمارستان ،محوطه‌سازی و احداث ساختمان‌های جنبی تاسیسات بیمارستان و پانسیون شماره ۲ پزشکان مرکز خدمات جامع سلامت حضرت فاطمه (س) با ۱۲۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

اسدی گفت: احداث راه گوره به امام حسن این شهرستان توسط وزارت نفت به عنوان یکی از طرح‌ها و مصوبه‌های مهم دور دوم سفر ررئیس جمهور به استان بوشهر در حال انجام است.

فرماندار دیلم، رویکرد دولت سیزدهم در حوزه روستایی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: اجرای ۱۴ طرح روستایی با محوریت دهیاری‌ها، بنیاد مسکن و شرکت ارتباطات زیرساخت با ۲۲۵ میلیارد ریال اعتبار از جمله دستاوردهای دولت مردمی آیت الله رئیسی در روستاهای این شهرستان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر