سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۵۴۱
شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶

فکرشهر: مدیرآب و فاضلاب گناوه گفت:در سه ماه نخست امسال سه میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی در بخش شبکه فاضلاب این شهرستان هزینه شد.

به گزارش فکرشهر، عبدالعزیز عبدالهی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته صرفی جویی در مصرف آب اظهار کرد: این میزان اعتبار صرف اجرای یک هزار و ۷۰۰ متر شبکه جمع آوری فاضلاب بلوار ملوان، آیت الله بهرامی و کوچه های منتهی به آن، مرمت و بازسازی شبکه جمع آوری فاضلاب به روش ترانشه باز در خیابان تختی، تعویض ۲ دستگاه الکتروپمپ ایستگاه‌های فاضلاب، شستشوی شبکه‌های فاضلاب شهرستان به میزان ۳۲ کیلومتر، مرئی سازی و همسطح سازی ۱۸۰ دستگاه منهول،تعویض الکتروپمپ و تابلو برق ایستگاه پمپاز فاضلاب مسکن مهر ساحلی شده است.

وی افزود: همچنین در سه ماه اول امسال ۳۶۵ میلیون تومان اعتبار برای اصلاح، نوسازی و توسعه شبکه‌های توزیع آبرسانی این شهرستان به میزان یک هزار و ۴۲۰ متر هزینه شد.

عبدالهی یادآورشد: اصلاح و نوسازی یادشده مربوط به شبکه آبرسانی روستاهای کمالی، مال خلیفه، سربست، فخرآوری، چم شهاب، مال قائد، کوهک و خیابان‌های حرم به حرم، سپهر، ثبت احوال، نوروزآباد، بلوار امام علی(ع)، بازار، محله امید، شهرک الغدیر و تاسیسات آبرسانی امامزاده بوده است.

وی افزود: در این مدت همچنین ۱۰۰ میلیون تومان برای بخش کنترل کیفی آب آشامیدنی شهرستان هزینه شده است.

وی گفت: نصب دستگاه کلرزن جهت بهبودی وضعیت کیفی آب در روستاهای مال قائد، سربست، مال خلیفه و بخشی از شهر گناوه در تاسیسات امامزاده، چهارهزار و ۵۰۰ مورد کلرسنجی، ۲۰۰ مورد نمونه‌برداری میکروبی و اجرای برنامه ایمنی آب برای شهر گناوه در بخش کنترل کیفی انجام شده است.

وی افزود: در هفته صرفه جویی سال جاری برنامه‌های مختلفی از یکم تا هفتم تیر ماه جاری برای مدیریت مصرف شهروندان در این مجموعه تدارک دیده شده که یکی از مهم‌ترین آن آموزش ترویج فرهنگ مصرف بهینه است.

وی گفت: اهدای لوح سپاس به مشترکان بانوان کم مصرف آب، همایش دانش آموزی، نشر بروشور و برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع مصرف بهینه آب برای گروه سنی کودکان و نوجوانان و مصارف خانگی، دیدار با امام جمعه، فرماندار و نشست با خبرنگاران و برگزاری میز خدمت در مصلای جمعه از عمده برنامه‌های این هفته است.

مدیر آب و فاضلاب گناوه، تعداد مشترک آب شهرستان را ۴۰ هزار و ۴۴۲ فقره و فاضلاب ۱۴ هزار مشترک اعلام کرد.

منابع تامین آب شرب شهرستان گناوه از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد است که ازطریق ۲ خط انتقال موسوم به خط کوثر و خط محرم (برازجان – گناوه) انجام می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر