چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۶۱۳
شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷

فکرشهر: بخشدار شبانکاره گفت: همه مسوولین بخش موظف هستند رعایت نظم و انضباط کاری، وقت شناسی و مسوولیت پذیری و تکریم ارباب رجوع را سر لوحه کار خود قرار دهند و با پشت کار و جدیت در اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی و پروژه های عمرانی اهتمام ورزند.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی بخشداری شبانکاره، «ابراهیم حسینی» در جلسه شورای اداری بخش شبانکاره با دستور کار عفاف و حجاب، صرفه جویی در مصرف آب و برق و موضوع انتخابات، اظهارداشت: عفاف و حجاب یکی از مسائل مذهبی و اعتقادی شیعیان و هویت اصلی ما ایرانیان است و هدف اصلی دشمنان قسم خورده نظام جمهوری‌اسلامی ایران تضعیف همین اعتقادات دینی و مذهبی است و دشمنان به خوبی می داند که حجاب اصالت و هویت زنان مسلمان ایرانی است به همین دلیل در چند سال گذشته در تهاجم فرهنگی و خصوصا حوادث سال گذشته بر روی همین موضوع کار کردند.

وی ادامه داد: رعایت حجاب در کشور ما یک قانون است و خداوند در قرآن کریم بر آن تاکید نموده است؛ همچنین بنا به دستورالعمل وزارت کشور، رعایت حجاب یک تکلیف شخصی و فریضه الهی است و روسای ادارات موظف هستند به کسانی که حجاب و عفاف را رعایت نمی کنند خدمات ندهند و از دادن خدمات به این افراد در دستگاه‌ها، ادارات و نهادها خودداری شود.

بخشدار شبانکاره با توجه به آغاز فصل تابستان و رعایت مصرف برق و آب اظهار داشت: با آغاز فصل تابستان و کمبود منابع آبی دستگاه‌ها و نهادها باید در مصرف بهینه برق و آب و استفاده حداقلی از وسایل سرمایشی و روشنایی در ساعت اداری و خاموشی وسایل پر مصرف در خارج از وقت اداری و پیک مصرف اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: همچنین اداره برق موظف است نظارت دقیق بر میزان مصرف ادارات، نهادها و بانک ها داشته باشد و باید به صورت روزانه رصد و گزارشی در اختیار بخشداری قرار دهد.

حسینی افزود: همچنین ادارات آب و برق با همکاری شوراهای اسلامی، شهرداری و دهیاری ها در سطح شهر و روستاهای بخش که دچار مشکل هستند برای رفع نواقص و کمبودها در سریع ترین زمان ممکن اقدام نمایند.

بخشدار شبانکاره درباره برگزاری انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر انتخاباتی سالم بر اصل بی طرفی مسوولین و رعایت کامل قانون تاکید کرد و اظهار داشت: ان شاءاله در اسفندماه سال جاری دو انتخابات مهم، ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی همه باید برای مشارکت حداکثری و ایجاد رقابت سالم تلاش نماییم و بر اصل بی طرفی از حمایت نکردن از فردی خاص، وظیفه محوله را به نحو احسن انجام دهیم.

ابراهیم حسینی افزود: در همین راستا وظیفه مجموعه وزارت کشور و سایر دستگاه‌های دولتی است که در اجرای ماده ۱۱ قانون انتخابات همه موظفند منابع انسانی و تجهیزات مورد نیاز را تا پایان انتخابات بر اساس صلاحدید و دستور بخشدار در اختیار ستاد انتخابات بخش قرار دهند.

حسینی در ادامه، مشارکت حداکثری در انتخابات را بسیار مهم دانست و یکی از راه‌های مشارکت حداکثری را خدمات شبانه روزی و تکریم ارباب رجوع عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به بصیرت، بینش و وقت شناسی مردم بخش شبانکاره در صحنه های حساس به خصوص انتخابات بیان کرد: من اطمینان دارم مردم فهیم بخش شبانکاره مثل همیشه در انتخابات سال‌جاری و با حضور مشارکت بالایی خود برگ زرین دیگری در پرونده انقلاب ثبت خواهند کرد و مسوولین بخش باید در تعامل با مردم و رسانه های بخش در هم افزایی، وحدت و همبستگی و رضایت مندی عمومی را بالا ببرند و زمینه را برای برگزاری انتخابات باشکوه ، سالم و قانون مند فراهم نمایند.

بخشدار شبانکاره همچنین با اشاره به دومین سال خدمت دولت مردمی ایرانی قوی اظهار داشت: با مدیریت رییس جمهور محترم و تحت رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و تلاش همه خدمتگزاران و دلسوزان نظام شاهد عزت و اقتدار نظام و امنیت و بهبود شرایط کشور هستیم و همه دست اندرکاران دولت سیزدهم در استان بوشهر به ویژه استاندار محترم و فرماندار محترم شهرستان و با همراهی نمایندگان محترم مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی خدمات بسیار ارزنده در حوزه‌های زیر ساختی، پروژه های نیمه تمام، پروژه های عمرانی، بهداشتی و اجتماعی… صورت گرفته و در حال انجام است.

حسینی در پایان از همه مسوولین بخش خواست که رعایت نظم و انضباط کاری، وقت شناسی و مسوولیت پذیری و تکریم ارباب رجوع سر لوحه کار خود قرار دهند و با پشت کار و جدیت در اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی و پروژه های عمرانی اهتمام ورزند.

همچنین در این نشست، حجت‌الاسلام موسوی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دشتستان، اظهار داشت: اشرافیت به ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های حاکمیتی در قانون تصویب شده و باید در تمام ادارات و نهاد ستاد امر به معروف و نهی از منکر به ریاست رییس دستگاه تشکیل شود.

وی افزود: امر به معروف شامل ۱۸ عرصه است و بحث عفاف و حجاب از اولویت‌های نظام جمهوری‌اسلامی است و امروز عفاف و حجاب بحث شرعی نیست، بلکه با واسطه آزاد سازی حجاب و کشف حجاب در جامعه بحث سیاسی تبدیل شده که با ابلاغیه وزارت کشور همه دستگاه ها در خصوص اجرای آن مسوول هستند و اگر چه نیروی انتظامی مجری قانون است اما نباید تنها قرار گیرد، چون با تلاش و زحمات شبانه‌ روزی سبزپوشان امروز در کشور شاهد نظم و امنیت هستیم و هر مسوولی از انجام آن خود داری نماید ترک فعل نموده است .

در پایان این نشست، روسای ادارات آب و برق، گزارشی از اقدامات و خدمات سه ماه اول دستگاه‌های خود در بخش ارائه کردند.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر