جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۹۴۶
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

فکرشهر: رئیس طالبان در روز عید قربان در افغانستان اعلام کرد تحت تاثیر قدرت هیچ کشوری نیستیم و بر سر اصول اسلامی نیز با هیچ کشوری معامله نمی‌کنیم.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، «ملاهبت الله آخندزاده» رئیس طالبان در خطبه نماز عید قربان در قندهار اظهار داشت بر سر اصول اسلامی با هیچ کشوری معامله نمی‌کنیم.

وی افزود در 40 سال گذشته به دلیل نا امنی و جنگ در افغانستان بیشتر مردم به‌خصوص جوانان مهاجر شدند و یا جان خود را در این راه از دست دادند که این قابل تحمل نیست.

رئیس طالبان گفت خداوند پس از 40 سال امنیت و ثبات در افغانستان آورده است بنابراین مردم باید با یکدیگر، دوستی، برادری، اتفاق و محبت را نگهدارند و از برقراری امنیت محافظت کنند.

ملاهبت الله اظهار داشت: «ما تحت تأثیر قدرت هیچ کشوری در دنیا نیستیم که به خاطر آن بر سر اصول اسلامی معامله کنیم و یا اسلام واقعی را حاکم نسازیم».

وی در ادامه خطاب به مردم افزود مسئولینی که حکومت افغانستان را اداره می‌کنند همان مجاهدین هستند بنابراین لازم است که آنها را از خود جدا ندانید.

ملاهبت الله آخوندزاده همچنین اظهار داشت: «به شکایت و مشکلات همه مردم با احترام رسیدگی خواهد شد، حتی اگر در جایی دنیا مسلمانی به کمک نیاز داشته باشد به آنها کمک خواهیم کرد. بزرگترین هدف ما نافذ نمودن اسلام است».

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر