چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۲۴۵
شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹

فکرشهر: سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان از برگزاری کارگاه آموزشی خشکیدگی خوشه خرما در بخش آبپخش شهرستان دشتستان با حضور کارشناسان و بهره‌برداران بخش کشاورزی خبر داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علی رحیمی با اشاره به گرمای هوا در چند روز اخیر و احتمال خشکیدگی خوشه خرما، افزود:  عواملی، چون تغییرات اقلیمی، تناسب بین تعداد خوشه و تعداد برگ‌های درخت، استفاده از شاخه‌های خشک درکف باغ به‌عنوان مالچ و جلوگیری از تبخیر آب، شخم سطحی کف باغ با دیسک برای از بین رفتن لوله مویین خاک می‌تواند در جلوگیری از خشکیدگی خوشه خرما تاثیرگذار باشد.
 
وی ادامه داد: همچنین تغدیه اصولی بعد از برداشت میوه، تغدیه تکمیلی با کود‌های npk و ریز مغذی در زمان سمپاشی علیه کنه تارعنکبوتی و استفاده از پنگ پوش که باعث ایجاد حالت نیم سایه و رطوبت در اطراف خوشه می‌کند، از دیگر موارد توصیه شده برای جلوگیری از خشکیدگی خوشه خرما است.
 
به گفته سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی دشتستان، این شهرستان دارای ۲۷ هزار هکتار سطح زیر کشت نخیلات است که کارشناسان مراکز و مدیریت کشاورزی به‌صورت مستمر بازدید‌های میدانی خود را از نخیلات انجام داده و گزارش روزانه نسبت‌به بازدید‌های خود تهیه کرده و در صورت بروز هرگونه مشکلی یا دیدن موردی، هماهنگی‌های لازم را با مدیریت حفظ نباتات سازمان انجام می‌دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر