چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست خبری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر عنوان شد:
فکرشهر - محمد محمدزاده فرد: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: در استان بوشهر بیش از ۴۲ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۸۵ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند که در این بین ۳۸ هزارخانوار مستمری بگیر هستند...
کد خبر: ۱۴۴۳۳۳
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

فکرشهر - محمد محمدزاده فرد: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: در استان بوشهر بیش از ۴۲ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۸۵ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند که در این بین ۳۸ هزارخانوار مستمری بگیر هستند.

به گزارش فکرشهر، عباس روشن در نشست خبری امروز دوشنبه ۲۳ امردادماه ۱۴۰۲ اظهار داشت: در راستای منویات مقام معظم رهبری کارهای بزرگی صورت گرفته از جمله در بخش بیمه های اجتماعی بیش از ۱۰۸۰ خانواده شامل این بیمه می‌شوند و در بخش خدمات بهداشت و درمان ۴ نوع خدمت به مددجویان ارائه می‌شود که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر خدمت دریافت کرده اند.

وی افزود: در بحث کمک به ازدواج جوانان در سال ۱۴۰۲ تاکنون ۵۰۰ فقره جهیزیه معادل ۱۵۰ میلیارد ریال و سال گذشته نیز معادل ۲۴۹ میلیارد ریال جهیزیه به افراد داده شده است.

روشن با اشاره به این نکته که در خصوص وام ضروری امسال و تاکنون ۲۲۰۰ وام به افراد داده شده است افزود: در سال گذشته نیز ۶۶۰۰ فقره وام به مددجویان اعطا شد. همچنین درخصوص تامین کالای ضروری منزل امسال حدود هزار کولر به ولی نعمتان داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر ادامه داد: امسال تعداد ۴۵۰ فقره وام ودیعه مسکن به افراد واجد شرایط داده شده که این تعداد در کل سال گذشته ۳۰۰ مورد بوده است.

وی اضافه کرد: در استان بوشهر بیش از ۱۴ هزار دانش اموز وجود دارد که بیش از ۲۰۰ نفر آنها دانش اموزان نخبه هستند و ۱۲۰ نفر نیز در مجتمع های خوابگاهی اقامت دارند و بیش از ۵۰ دانش اموز نیز داریم که در مدارس تیزهوشان مشغول به تحصیل هستند. همچنین ۸۸۰ نفر نیز دانشجو و طلبه داریم که از خدمات استفاده می‌کنند.

روشن ضمن عنوان این موضوع که انجام کارهای فرهنگی دیگر کار کمیته امداد است که در این حوزه نیز خدمات مختلفی درزمینه های متفاوت به مددجویان ارائه شده است افزود: در سال جاری بیش از ۵۲۰۰ نفر در برنامه های آموزشی و خانواده شرکت کرده اند و در زمینه اردوهای دانش اموزی و دانشجویی نیز توانسته ایم تاکنون۵۰۰ نفر را به مشهد مقدس اعزام کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: توانمند سازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است و شاخصه آن فعالیت های آنهاست و سال گذشته ۱۳۳۲۸ طرح عملیاتی کرده ایم و برای امسال نیز توانمندسازی بیش از ۱۱ هزار نفر را برای ما تعیین کرده اند.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۲ هزار خانوار با توانمندسازی از چرخه امداد خارج شده اند و برای امسال نیز سهم استان بوشهر ۳ هزار خانواربرای هدف در نظر گرفته شده است تا از چرخه حمایتی امداد خارج شوند. البته ما خانواده ها را به طور کامل رها نمیکنیم و حمایت های بعدی انجام می‌گیرد.

روشن ادامه داد: حوزه دیگری که برند کمیته امداد است حوزه مشارکت های مردمی است که در اکرام ایتام و محسنین بیش از ۷ هزار نفر را تحت پوشش داریم که ۲۵ هزار حامی آنها را حمایت می‌کنند و امسال برنامه داریم ۸ هزار حامی دیگر را جذب کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر افزود: سرانه ایتام به ازای هر نفر در سال گذشته ۸۰۰ هزار تومان بود ‌و برای امسال در نظر داریم این مبلغ را به نزدیک یک میلیون و چهارصد هزار تومان برسانیم و برای محسنین نیز در نظر داریم مبلغ را افزایش داده و آن را امسال به ۷۰۰ هزار تومان برسانیم.

وی با اشاره به این که برای دریافت ذکات افقی که در نظر گرفته ایم حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است که تاکنون حدود ۶۵ درصد را وصول کرده ایم ،اضافه کرد: در بحث صدقات بیش از ۴۳ هزار صندوق بین مردم تقسیم شده و بیش از ۱۳ هزار مشترک الکترونیکی نیز داریم که در سال جاری تاکنون دو میلیارد و هشتصد میلیون تومان صدقه جمع آوری شده که رشد ۴۵ درصدی نسبت به سال گذشته داشته ایم.

روشن این را هم گفت که در اطعام مهدوی امسال ۱۳۵ میلیارد تومان جذب داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۹ درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر افزود: در استان ۱۸۷ مرکز نیکوکاری فعال داریم که جای بسی خوشحالی است و از برنامه های کمیته امداد گسترش این اماکن است که رشد۱۵۰ درصدی نسبت به سال قبل داشته ایم و جایگاه دوم را در کشور به دست آورده ایم.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن و ساختمان ۵ تفاهم نامه را با ادارات و ارگان های مختلف بسته شده و بیش از ۳۹۰ مسکن را در حال ساخت داریم که قرار است در پایان شهریورماه این واحدها تحویل ولی نعمتان شود همچنین تفاهم نامه های دیگری نیز داریم که در حال انجام است و طبق برنامه بیش از ۵۰۰ واحد دیگر تا پایان سال برای متقاضیان ساخت و به آنها تحویل داده خواهد شد.

روشن در پایان گفت: صندوق امداد ولایت بهترین صندوق قرض الحسنه کشور است که بدون هیچ سودی به افراد خدمت رسانی می‌کند و امسال ۹۰۰ میلیون تومان جذب سپرده داشته ایم و از ابتدای سال تاکنون ۸۴۰ مورد نیز تسهیلات پرداخت شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر