دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: روستاهای دهرود علیا و سفلی رود فاریاب از توابع بخش ارم شهرستان دشتستان از مناطقی است که دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای خدمت رسانی به مردم محروم انتخاب کرده‌اند.\n\nبه گزارش فکرشهر از شبکه بهداشت و درمان دشتستان، روستاهای دهرود علیا و سفلی رود فاریاب از توابع بخش ارم شهرستان دشتستان از مناطقی است که دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای خدمت رسانی به مردم محروم انتخاب کرده‌اند.
کد خبر: ۱۴۵۱۶
پنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۱

فکرشهر: روستاهای دهرود علیا و سفلی رود فاریاب از توابع بخش ارم شهرستان دشتستان از مناطقی است که دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای خدمت رسانی به مردم محروم انتخاب کرده‌اند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از شبکه بهداشت و درمان دشتستان، روستاهای دهرود علیا و سفلی رود فاریاب از توابع بخش ارم شهرستان دشتستان از مناطقی است که دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای خدمت رسانی به مردم محروم انتخاب کرده‌اند.

\n\n

در این حرکت جهادی که از اول شهریور آغاز شده و به مدت پانزده روز ادامه دارد ،35 دانشجوی پسر و 22 دانشجوی دختر انواع برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و عمرانی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

\n\n

برگزاری کلاس‌های آموزش بهداشت شامل بهداشت زنان، دهان و دندان، فشار خون،دیابت، کم خونی و انواع سرطان‌ها و همچنین حضور پزشکان متخصص داخلی، اطفال، زنان و ارتوپد از جمله برنامه‌های پزشکی و بهداشتی در این روستاهاست.

\n\n

تشکیل کلاس‌های آموزشی مانند زبان انگلیسی، ریاضی و شیمی در مقاطع مختلف تحصیلی از دیگر برنامه‌های اردوی جهادی دانشجویان است.

\n\n

همچنین برگزاری کلاس‌های هنری و خلاقیت فکری مانند نقاشی، اختراعات، هنرهای دستی، خاطره گویی، مقاله نویسی و سرود از جمله برنامه‌ها برای کودکان و نوجوانان این روستاهاست.

\n\n

کلاس‌های مذهبی مانند تفسیر و آموزش روخوانی، روانخوانی و تجوید قرآن کریم، احکام و عقاید اسلامی و مداحی از دیگر برنامه‌های دانشجویان است.

\n\n

همچنین در زمینه مهارت‌های زندگی، کلاس‌های همسر داری، تربیت فرزند، معارف دینی، اخلاق معاشرت و آسیب‌های ماهواره و فضای مجازی توسط مبلغه اعزامی از حوزه علمیه تهران برگزار می‌شود.

\n\n

در زمینه ورزشی نیز در رشته‌های فوتبال، دو میدانی، طناب کشی، بدمینتون، دارت و والیبال، کلاس‌های متعددی برگزار می‌شود.

\n\n

در کنار برنامه‌های آموزشی، برنامه‌های متنوع فرهنگی مانند جنگ شادی، جشن میلاد، پخش فیلم، نمایشگاه عفاف و حجاب، یادواره شهدا، جشن تکلیف و دیدار با خانواده شهدا در مساجد و حسینیه‌های این روستاها برگزار می‌شود.

\n\n

عضو شورای شهرستان دشتستان و فرمانده پایگاه مقاومت روستای دهرود سفلا در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی توسط دانشجویان جهادی بسیار با ارزش‌تر و اثر گذار‌تر از انجام کارهای عمرانی است چرا که نیازهای فرهنگی مردم این روستاها به مراتب بیشتر از نیاز‌های مادی است.

\n\n

سید اسماعیل ربانی زاده افزود: کارهای عمرانی گرچه به ظاهر ایجاد تغییرات ظاهری می‌کند اما برنامه‌های فرهنگی و آموزشی دارای تأثیرات بنیادی و دراز مدت بر روی کودکان، جوانان و نوجوانان و منشأ خیر بسیار است.

\n\n

وی اظهار امیدواری کرد: برنامه‌های اردوی جهادی دانشجویان هر سال به صورت مستمر ادامه داشته باشد و این حرکات خداپسندانه ره‌توشه‌ای برای دانشجویان و اهالی روستاهای محروم باشد. 
\nروستاهای دهرود سفلی و علیا و رود فاریاب جمعاً بیش از هزار خانوار و حدود پنج هزار و 500 نفر سکنه دارد که شغل بیشتر مردم این مناطق کشاورزی است.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر