چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار ورزش
فکرشهر: فوتبالیست‌های لیگ برتری حسابی از انتشار مبلغ قراردادهایشان ناراحت هستند و هر کدام به نحوی سعی دارند به مسئولان سازمان لیگ که مبلغ دریافتی آنها را منتشر کرده‌اند، پاسخی بدهند.\n\nبه گزارش فکرشهر، روزنامه قانون در ادامه آورده است: اینکه چرا مسئولان سازمان لیگ، در خصوص دریافتی خودشان شفاف‌سازی نمی‌کنند البته بحثی است که تاج و دوستانش باید در مورد آن پاسخ دهند اما برخی فوتبالیست‌ها برای تبرئه خود از دریافتی ورزشکاران دیگر سخن گفته‌اند.\n\nفوتبالیست‌ها، والیبالی‌ها را مثال زده‌اند و عنوان داشتند برخی‌شان بیشتر از فوتبالیست‌ها درآمد دارند اما کسی به آنها توجه نمی‌کند.
کد خبر: ۱۴۵۷۷
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۱

فکرشهر: فوتبالیست‌های لیگ برتری حسابی از انتشار مبلغ قراردادهایشان ناراحت هستند و هر کدام به نحوی سعی دارند به مسئولان سازمان لیگ که مبلغ دریافتی آنها را منتشر کرده‌اند، پاسخی بدهند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، روزنامه قانون در ادامه آورده است: اینکه چرا مسئولان سازمان لیگ، در خصوص دریافتی خودشان شفاف‌سازی نمی‌کنند البته بحثی است که تاج و دوستانش باید در مورد آن پاسخ دهند اما برخی فوتبالیست‌ها برای تبرئه خود از دریافتی ورزشکاران دیگر سخن گفته‌اند.

\n\n

فوتبالیست‌ها، والیبالی‌ها را مثال زده‌اند و عنوان داشتند برخی‌شان بیشتر از فوتبالیست‌ها درآمد دارند اما کسی به آنها توجه نمی‌کند.

\n\n

بررسی‌ها در سال 91 نشان می‌داد والیبالیست‌ها همان سال‌ها هم بیشتر از فوتبالیست‌ها درآمد داشتند اما محبوبیتشان به نسبت فوتبالی‌ها کمتر بود. برخی فوتبالیست‌ها با استفاده از محبوبیتی که از این رشته بدست می‌آورند، گاه درآمدهایی دارند که قابل تصور نیست. مثلاً وزنه‌بردارها و کشتی‌گیرهای قدیمی درآمد زیادی نداشتند اما برخی‌شان با استفاده از شهرت و بدون اینکه توانایی‌هایی داشته باشند به شورای شهر رفتند و حالا برای خودشان درآمدهایی دارند که فوتبالیست‌ها در خواب هم نمی‌بینند.

\n\n

بحث بسکتبالیست‌ها هم البته از سایر رشته‌ها جداست. در دهه گذشته، برخلاف کشورهای دیگر، بسکتبال در ایران برای قشرهای پردرآمد کشور بود که نیازی به گرفتن مبالغ آنچنانی هم نداشتند اما باز هم پیدا می‌شوند چهره‌هایی چون حامد حدادی که برای یک فصل چیزی حدود سه میلیارد دریافتی داشته باشند.

\n\n

در برهه‌ای از زمان که لیگ برتر کشتی جذابیت خاصی پیدا کرده بود و هنوز رسول خادم، آن را به صورت امروزی و کاملاً آماتور در نیاورده بود، مبالغ دریافتی کشتی‌گیران هم از برخی فوتبالیست‌ها بیشتر بود.

\n\n

در آن سال‌ها قانونی وجود داشت که به تیم‌ها اجازه نمی‌داد بیشتر از سه ملی‌پوش و دو خارجی جذب کنند. تیم‌های پولدار نیز سه ملی‌پوش جذب می‌کردند و به ملی‌پوشان دو وزن هم پول می‌دادند تا در لیگ کشتی نگیرند!

\n\n

به این ترتیب آنها عملاً پنج کشتی را پیروز می‌شدند و با توجه به هفت‌نفره بودن تیم‌ها، نیازی به جذب نیروی قدرتمند در دو وزن دیگر نداشتند. یعنی کشتی‌گیرانی وجود داشتند که عملاً در تیمی نبودند و بدون حتی یک دقیقه مسابقه، 120 میلیون دریافتی داشتند یا کشتی‌گیرانی مانند صادق گودرزی که تنها در مسابقات حساس‌تر کشتی می‌گرفتند و قراردادی 70 میلیونی می‌بستند. در یکی از لیگ‌ها، گودرزی تنها در یک مسابقه شرکت کرد که آن را هم شکست خورد. او در آن لیگ 70 میلیون دریافت کرد تا شش دقیقه روی تشک بیاید و شکست بخورد. حال تلاش فوتبالیست‌ها در 30 بازی 90 دقیقه‌ای و دریافتی‌شان را مقایسه کنید با تلاش شش‌دقیقه‌ای این کشتی‌گیر.

\n\n

پس صحبت فوتبالیست‌ها در خصوص اینکه کسی به رشته‌های دیگر توجه نمی‌کند، درست نیست. در مورد آنها هم بارها نوشته شده اما از قدیم این فوتبالیست‌ها بودند که محبوبیت بیشتری داشتند و مردم دوست داشتند اخبار مربوط به آنها را پیگیری کنند. چرا هیچ‌کدام از آنها خودشان را با هندبالیستی که سال 90 از تیم قهرمان لیگ برتر تنها 200 هزار تومان دریافتی داشت، مقایسه نمی‌کند؟ چرا کسی دوومیدانی‌کار جوان را که در طول فصل، هشت میلیون دریافتی دارد و بیش از سه برابر این مبلغ را هزینه خوراک و رفت و آمدش می‌کند، نمی‌بیند؟

\n\n

در آخر اینکه؛ والیبالیست‌ها اگر درآمدی بیشتر از فوتبالیست‌ها دارند به خاطر مقام‌هایی است که در جام‌های بین‌المللی کسب کرده‌اند. اگر آنها تلاش نمی‌کردند و به لیگ جهانی نمی‎رفتند، اگر در لیگ جهانی با غیرت مسابقه نمی‌دادند و دل مردم را شاد نمی‌کردند، امروز مبالغ به مراتب کمتری می‌گرفتند. شما فوتبالیست‌ها هم نه در جهان، در آسیا خودی نشان دهید، آن وقت در خصوص دریافتی‌هایتان با دیگران بحث کنید.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر