چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نگرخواهی فکرشهر/ امید؛ دو سال پس از تدبیر (8):
فکرشهر: در این 2 سال اخیر دولت تدبیر و امید عایدی مردم شریف و صبور و مظلوم دشتستان چیزی نبوده و تنها سهم ما فقط نام استاندار بود که به دشتستان رسید. دستاورد استاندار محترم برای مرکز استان بی نظیر بوده و...
کد خبر: ۱۴۸۳۳
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳

*داریوش محبی

\n\n

فکرشهر: ملت ولایتمدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی در 24 خرداد ماه سال 1392 در پی لبیک به ندای امام و مولای خویش حماسه ای سیاسی خلق نموده و مردی از جنس اعتدال و کارآزموده میدان های سخت را بر مسند ریاست جمهوری نشاندند. مردی که اعتدال پیشه ساخت و با شعار تدبیر و امید وارد صحنه شد و در این دو سالی که از دولتش می گذرد کارنامه موفقی داشته است. با روی کار آمدن شیخ اعتدال پیشه، مردم استان بوشهر نیز به تبع دیگر ایرانیان امیدوار به تدبیر رئیس دولت بودند. استانداران یکی پس از دیگری منصوب شدند و تدبیر دولت بر آن شد استان بوشهر با گذشت زمان قابل توجهی، جزء آخرین استان هایی باشد که بالاخره تکلیف کاخ استانداری آن روشن می شود و بالاخره، جوانی تحصیلکرده و بومی کلید استانداری را تحویل گرفت. استاندار جوان شروع به کار و به جوانان اعتماد کرد و دست به تغییراتی زد و در انتصابات خویش اعتدال پیشه ساخت و از همه جناح ها بهره برد و شهرستان دشتستان نیز فردی آرام و از جنس فرهنگ را به عنوان فرماندار خویش شناخت. روزها از پی هم سپری گشت و مردم استان و خاصه دشتستان سر خوش از باده ظفر فتح کاخ استانداری توسط یک جوان بومی گشتند و مدت ها مردم دشتستان ایام را با امید به تدبیر این جوان ساعی گذراندند و اینک پس از گذشت 2 سال از عمر دولت، امید مردم دشتستان به یأس مبدل گشته و بهتر که نشد، بدتر شد. با جلوس استاندار بارقه های امید در دل مردم دشتستان روشن شد که شاهد روزهای خوش و روشن برای دشتستان خواهیم بود اما آیا چنین شد؟

\n\n

در این 2 سال اخیر دولت تدبیر و امید عایدی مردم شریف و صبور و مظلوم دشتستان چیزی نبوده و تنها سهم ما فقط نام استاندار بود که به دشتستان رسید. دستاورد استاندار محترم برای مرکز استان بی نظیر بوده و طرح های عظیم و کلانی را به ارمغان آورده است اما دشتستان بیش از پیش محروم و مظلوم ماند. مردم بسیار امیدوار بودند که با عبور راه آهن از دشتستان در پی آن صنایع مولد و پروژه های کلان در این منطقه به منصه ظهور خواهد رسید. راه آهن را که به یُمن تلاش نماینده مردم شریف تنگستان و قصور مدیران و مسئولان و نمایندگان دشتستان از دست رفته می دانیم و پتروشیمی هم به لطف سیاسی کاری های فرماندار و استاندار به کما رفته و خبری از آن نیست. دشتستان که روزگاری شاهراه حیاتی استان بوشهر و استان های همجوار بوده، اکنون به همت استانداران و فرمانداران و نمایندگان دوره های متوالی در بن بست قرار گرفته است. آیا استاندار که خود بومی دشتستان می باشد و به خواسته های بحق و قانونی مردم این دیار کهن آشنایی کامل دارد در پی احقاق حقوق حقه و تضییع گشته این مردم برآمده است؟ یقیناً جواب منفی است.

\n\n

استاندار محترم! امروز در سایه توجهات ویژه جنابعالی به سایر نقاط استان شاهد اختصاص بودجه های کلان به پروژه های راه سازی در استان هستیم، چرا تبعیض قایل شده و مسیر برازجان به اهرم را در دستور کار و تحت توجهات مدبرانه خود قرار نداده اید؟ مگر نمی دانید که رانندگان اتوبوس به لحاظ عدم ایمنی جاده نمی توانند در این مسیر تردد کنند که اگر چنین کردند و دچار حادثه ای گردیدند بیمه زیر بار آن نمی رود؟ آیا این برای جنابعالی مهم و قابل توجه نبوده است؟ آیا این تحقیر مردم دشتستان نیست؟

\n\n

جناب سالاری اینک می دانید که بیش از هفتاد درصد هنرمندان استان، دشتستانی هستند و جالب اینجاست که با حداقل امکانات به افتخارات بی شماری نایل گشته اند. آیا در اندیشه فرهنگسرایی مثل فرهنگسرای جم که در جنوب کشور بی نظیر است، برای دشتستان بوده اید؟ چرا دشتستان نگارخانه نداشته باشد با این پتانسیل فوق العاده ای که دارد؟ چرا هنرمندان و اهل قلم دشتستان باید در انزوا و سرخوردگی باشند؟ آیا حضرتعالی لَختی به این اندیشه کرده اید؟ حق  دشتستان یک سالن بزرگ و مجهز ( سالن 1000 تا 2000 نفری) است برای این مهم چه کرده اید؟ برای فقدان سینما در برازجان چه کرده اید؟

\n\n

استاندار محترم نمی دانید و یا نمی بینید که هر روزه جوانان برومند و ورزشکار دشتستانی فاتحان قله های افتخار ورزشی هستند. آیا شایسته نیست همانطور که تیم فوتبال شاهین و ایرانجوان بوشهر در ظل اوامر جنابعالی مورد حمایت ویژه قرار گرفته اند، تیم های والیبال، هندبال، دو و میدانی و ... برازجان که جزو مدعیان کشوری می باشند هم شامل الطاف کریمانه و اوامر ملوکانه می شدند و اسباب شور و نشاط جوانان این خطه می شدید؟ آیا وقت آن نرسیده که برای احیای فوتبال برازجان نیز آستین همت بالا بزنید؟ انتظار مردم این بود که استاندار محترم ورزش دشتستان را همانطور که شایسته و حقش بود، ببیند.

\n\n

کشاورزی دشتستان به ورطه نابودی رسیده؛ آیا برای نجات قطب کشاورزی استان هم تدبیری نموده اید؟ آیا در پی بازاری برای محصوالات استراتژیک کشاورزی دشتستان بوده اید؟ آیا برای ایجاد شرکت های تبدیلی برای این محصولات تلاشی نموده اید؟ کشاورزی دشتستان نیازمند عزمی جهادی از جانب استاندار و هیئت دولت می باشد و دریغا که این مهم نیز از دید مبارک پوشیده ماند.
\nاستاندار محترم بیشر از هر کس می داند که بحران آب و توزیع ناعادلانه آب شرب استان بیداد می کند. میزان ورودی آب شرب به استان بوشهر خاصه از مسیر کازرون به شدت ناعادلانه تقسیم می شود و در حالی که آب در برازجان سهمیه بندی و قطره ای تقسیم می شود، سهم هنگفتی از آب مورد نیاز برازجان به  بوشهر اختصاص یافته و به کرات اعتراضات مردم به سمع و نظر این مقام عالی رسیده است. بفرمائید در این زمینه چه اقتدامی نموده اید و دشتستان باید تا کی فدای این بی عدالتی در تقسیم و سهمیه بندی آب از سوی مدیران ارشد استانی شوند!؟

\n\n

حضرتعالی به آلایندگی کارخانه سیمان و نفت نرگسی و صنایع آلاینده دشتستان اشراف دارید و ما بسیار خرسند بودیم همانطور که حق آلایندگی از نفت نرگسی به مردم شریف وحدتیه رسید برای حق مردم برازجان و روستاهای همجوار کارخانه سیمان وسنگ شکن های فراوان اطراف هم اقدامی عاجلانه و به این فاجعه زیست محیطی رسیدگی می فرمودید. آیا بودجه های اختصاصی به دشتستان  به نسبت جمعیت واقعاً عادلانه بوده است؟ آیا در توزیع ارزش افزوده عدالت رعایت شده است؟ ما حقمان را خواستاریم و در پی اجحاف و ستم به حقوق دیگران نیستیم. حقمان را مرحمت بفرمایید. مردم دشتستان وقتی می بینند بودجه دستگرمی شهردار محترم بوشهر از بودجه سالیانه دشتستان بیشتر است، باید چگونه با این حقارت کنار بیایند؟ آیا نخبگان و نوابغ علمی و مخترعان دشتستانی را دریافته اید؟ و ......

\n\n

آنچه بر شمردم شمه ای بود از مصائب دیارم که اگر بخواهیم بدان بپردازیم مثنوی صد من کاغذ می شود.

\n\n

باری! جناب آقای دکتر سالاری لازم است شفاف خدمت شما عرض نمایم که مردم دشتستان از شما ناامید گشته اند. شعار دولت محترم تدبیر بود و امید و توفیقاتی هم داشته است، اما برای مردم دشتستان از جانب دولتمردان نه تدبیری شامل حالمان شد و نه امیدی به آینده برای ما مانده است. امید مردم به تدبیر و همت و بذل توجه استاندار جوان و بومی بود و دلخوش به این بودیم که با آمدن جوانی نخبه از دیارمان دگرگونی و تغییر در نگرش مدیریت ارشد استان به شهرستان دشتستان حاصل و شاهد تحول در روند توسعه همه جانیه و اعتلای دشتستان باشیم و عزم راسخ و همت والا با چاشنی تدبیر جنابعالی گره گشای مشکلات ما شود، اما زهی خیال باطل که ما در پی چه بودیم و چه شدیم!

\n\n

استاندار محترم هر چند دیر شده است اما تا همین مدتی (که مشخص نیست ) که بر مسند مدیریت استان تشریف دارید، دشتستان را ببینید و دریابید. امید را به مردم صبور، مظلوم، محروم و با نجابت این خطه هدیه نمایید. مردم دشتستان خواسته ناحقی ندارند که نتوان از آن دفاع کرد! پس بار دیگر تمنا داریم دشتستان را آنچه که باید باشد و آنگونه که سزاوار است ببینید و نه آنچه که تاکنون خواسته ی مرکز استان بوده است.

\n\n

ما انتظار برآمدن فریاد مظلومیت و دادخواهی دشتستان بزرگ را از حنجره شما داشتیم و امیدوار بودیم که حضور جنابعالی سبب جبران مافات گذشته باشد نه داغی تازه بر پیکر رنجور و نزارمان. بیایید با تدبیر و همت امید را در دل هایمان زنده نمایید.

\n\n

*روزنامه نگار

\n\n

**ماهنامه فکر شهر

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر