سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بخش کلونوسکوپی با حضور فوق تخصص گوارش ،برای ارائه خدمت به شهروندان در بیمارستان 17 شهریور برازجان افتتاح گردید\n\nبه گزارش فکرشهر، فوق تخصص گوارش ،آقای دکتر سینا بابا زاده در گفتگویی با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: این بخش با همت و حمایت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و همچنین پیگیری ریاست شبکه بهداشت و درمان در قالب طرح تحول نظام سلامت ،تجهیز و راه اندازی شده است. 
کد خبر: ۱۵۴۴۲
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

فکرشهر: بخش کلونوسکوپی با حضور فوق تخصص گوارش ،برای ارائه خدمت به شهروندان در بیمارستان 17 شهریور برازجان افتتاح گردید

\n\n

به گزارش فکرشهر، فوق تخصص گوارش ،آقای دکتر سینا بابا زاده در گفتگویی با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: این بخش با همت و حمایت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و همچنین پیگیری ریاست شبکه بهداشت و درمان در قالب طرح تحول نظام سلامت ،تجهیز و راه اندازی شده است. 

\n\n

دکتربابا زاده در ادامه اضافه کرد در این بخش ،پروسه اندوسکوپی از بهمن ماه سال 93 انجام می گرفته که مردم شهرستان و همچنین شهرهای همجوار نیز از این خدمت استفاده میکنند.

\n\n

فوق تخصص گوارش در خصوص پروسه کلونوسکوپی توضیح داد ، بررسی دستگاه گوارش تحتانی بوسیله دستگاه کلونوسکوپی انجام می شود در حالی که بررسی دستگاه گوارش فوقانی ( معده ، مری و ابتدای روده باریک ) توسط دستگاه اندوسکوپی انجام می شود . 

\n\n

\n\n

وی همچنین افزود ،برای انجام کلونوسکوپی ، بیمار از جند روز قبل با توصیه های پزشکی که توسط پزشک معالج داده می شود باید از لحاظ روده ای آماده شود تا در حین انجام پروسه کلونوسکوپی که به طور معمول 15 دقیقه طول میکشد ،دجار اختلال نشوند .

\n\n

دکتر بابا زاده خاطر نشان کرد که این پروسه با بیهوشی جزیی و بدون درد و کمترین عارضه برای بیماران در این بخش انجام می شود.

\n\n

وی همچنین در خصوص مزیت کولونسکوپی نسبت به عکس برداری اظهار داشت : در حین کولونسکوپی میتوان تمام قسمتهای گوارش تحتانی را به طور دقیق مورد بررسی قرار داد و درحین بررسی نیز از ضایعاتی که دراین قسمت دیده میشود نمونه برداری نمود در حالی که در عکسبرداری چنین کاری نمیتوان انجام داد. 

\n\n

فوق تخصص گوارش شهرستان ،دکتر بابا زاده در مورد هزینه این بروسه گفت :این هزینه طبق طرح تحول سلامت و با تعرفه دولتی توسط بیماران پرداخت میشود که نسبت به هزینه های بخش خصوصی قابل مقایسه نیست. 

\n\n

باید یادآور شد،بیمارستان 17 شهریور برازجان بعد از مرکز استان ،از اولین شهرستانهای استان می باشد که مجهز به بخش کولونسکوپی می باشد که خوشبختانه می توانیم این ارائه خدمت را به شهرستانهای استان و دیگر شهرهای استانهای همجوار نیز ارائه دهیم .

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر