سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: تشییع جنازه ی پیکر یکی از حجاج جان باخته ی فاجعه ی منا در جزیره ی خارگ نا تمام ماند...
کد خبر: ۱۵۴۶۷
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷

فکرشهر: تشییع جنازه ی پیکر یکی از حجاج جان باخته ی فاجعه ی منا در جزیره ی خارگ نا تمام ماند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، صبح امروز تشییع پیکر مرحوم عبدالرحمان لطیفی از حجاج اهل تسنن خارگ که در فاجعه منا جانباخته بود در حال انجام بود تا زمانی که خانواده وی کفن را باز کردند تا برای آخرین بار با حاجی خود وداع نمایند و متوجه شدند جسد اشتباهی است و به عبدالرحمان لطیفی تعلق ندارد.

\n\n

بر همین اساس، مراسم تدفین این جانباخته ناتمام ماند تا سرنوشت این زائر خارگی هم به 500 ایرانی مفقود حادثه منا گره بخورد.

\n\n

جانشین مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر پیرامون این واقعه، گفت: به دلیل وضعیت خاص جسد که امکان شناسایی دقیق نبود، از سوی مسئول کاروان خصوصیت های آن نزدیک به آقای عبدالرحمان لطیفی از زائران هم استانی تشخیص داده شد و قرار بود پس از انتقال به خارگ توسط خانواده شان به صورت دقیق شناسایی شود.

\n\n

مهدی صداقت ادامه داد: اما امروز صبح خانواده ایشان اعلام کردند که این جسد مربوط به آقای لطیفی نیست، از این رو جسد به تهران برای بررسی بازگردانده شد.

\n\n

پیکر 4 زائر استان همچنان مفقود است

\n\n

این مقام مسئول به خلیج فارس گفت: علاوه بر عبدالرحمان لطیفی که مشخص شد جسد مربوط به وی نیست، اجساد سه زائر دیگر استان به نام های حسین عیوضی، حسین فرخ و عبدالعزیز نساج هم شناسایی نشده است.

\n\n

صداقت ادامه داد: تاکنون پیکر 2 زائر جانباخته استان شامل محمد خندان و محمد کامل وارد استان شده و در جم خاکسپاری شدند، همچنین پیکر علی گمارلو که ساکن شیرینوی کنگان و متولد همدان بود، در قم خاکسپاری شد.

\n\n

وی افزود: با این حال پیکر 4 تن از زائران جانباخته استان به بوشهر منتقل نشده که دلیل آن شناسایی نشدن اجساد آن ها می باشد.

\n\n

وی با اشاره به اینکه حجاج بوشهر مدینه بعد هستند و امروز به این شهر منتقل شده اند، خاطرنشان کرد: حجاج استان بوشهر 21 و 22 مهرماه - سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده- به بوشهر باز می‌گردند.

\n\n

احتمال بازداشت برخی از مفقودین ایرانی

\n\n

حسن قشقاوی معاون کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه از احتمال بازداشت برخی از مفقودان ایرانی فاجعه منا خبر داد.

\n\n

وی دیروز در گفتگو با خبرگزاری ها افزود: احتمال انکه مفقودان در بیمارستان ها مانده باشند و شناسایی نشده خیلی کم است، از این رو احتمال بازداشت شدن برخی از زائران وجود دارد.

\n\n

وی گفت: وضعیت میدانی اینگونه نشان می‌دهد، که به هر میزان زمان بیشتر می‌گذرد، امید به زنده بودن افراد کمتر می‌شود.

\n\n

وزیر بهداشت: 500 ایرانی در منا مفقود شده‌اند

\n\n

وزیر بهداشت: آمار جان باختگان ایرانی حادثه منا صحیح نیست / ممکن است عده ای از حجاج در زندان باشند / عمدی بودن این فاجعه با عقل جور درنمی آیدوزیر بهداشت هم روز گذشته نسبت به آمار متوفیان ایران در فاجعه منا واکنش نشان داده بود.

\n\n

دکتر هاشمی گفت: تا کنون 500 مفقودی داشته‌ایم و 300 نفر هم اجسادشان به کشور منتقل شده است.

\n\n

هاشمی ادامه داد: فوتی به کسی گفته می‌شود که جسدش در ایران و یا با رضایت بستگانش در مکه دفن شده باشد.

\n\n

وی افزود: آمار دقیق را می توان بعد از بازگشت همه زائران به کشور ارائه داد. دلیلش این است که عده ای از حجاج ممکن است جزء دستگیر شدگان یا در زندان باشند و یا در بیمارستان‌های عربستان بستری شده باشند که مسئولان عربستان هنوز به ما اطلاع نداده‌اند.

\n\n

وی در خصوص شناسایی جان باختگان گفت: شناسایی جان باختگان طی یک فرایند پیچیده پزشکی قانونی عربستان انجام می‌شود و با مهر خروج بر روی پاسپورت آنها از عربستان خارج می‌شود. در کنار آن پنج هیئت پزشکی از ایران افراد را شناسایی می‌کنند. ما به این هم اکتفا نمی‌کنیم چراکه در دراز مدت ممکن است افرادی خانواده‌ها را تحریک کنند که اجساد درست تحویل داده نشده است. بنابراین پزشکی قانونی کشور از همه اجساد نمونه برداری می‌کند و در هر زمان که لازم باشد از نظر پزشکی قابل اثبات است. اگرچه که خانواده این زائران هم می‌توانند شناسایی کنند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر