دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: مقام‌های محلی در شهر باستانی «ناسیک» در استان «مهاراشترا» هند برای فائق آمدن بر چالش بزرگ حفاظت از جان میلیون ها زائر و سازماندهی نظم در جشنواره «کومبه میلا» این شهر از فناوری پیشرفته بهره برده اند.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایسنا در کنار مجموعه وسیعی از کارشناسان، نیلای کولکارنی یک پسر 15 ساله هندی با همکاری سه مهندس، فناوری ای ابداع کرده که می تواند در حل این مشکل کمک کند. او جلودری دیجیتالی ساخته است که گام های افراد هنگام عبور از در را می شمارد. این دستگاه همچنین تراکم جمعیت در بعضی از قسمت ها را محاسبه کرده و داده ها را به مقام ها ارسال کند.
کد خبر: ۱۵۵۹۱
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۰

فکرشهر: مقام‌های محلی در شهر باستانی «ناسیک» در استان «مهاراشترا» هند برای فائق آمدن بر چالش بزرگ حفاظت از جان میلیون ها زائر و سازماندهی نظم در جشنواره «کومبه میلا» این شهر از فناوری پیشرفته بهره برده اند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایسنا در کنار مجموعه وسیعی از کارشناسان، نیلای کولکارنی یک پسر 15 ساله هندی با همکاری سه مهندس، فناوری ای ابداع کرده که می تواند در حل این مشکل کمک کند. او جلودری دیجیتالی ساخته است که گام های افراد هنگام عبور از در را می شمارد. این دستگاه همچنین تراکم جمعیت در بعضی از قسمت ها را محاسبه کرده و داده ها را به مقام ها ارسال کند.

\n\n

حسگرهای این دستگاه در میان لایه ضخیم پلاستیک و سپس در داخل جلودری لاستیکی قرار داده شده و با سیم به منبع باتری وصل شده اند.

\n\n

نیلای کولکارنی می گوید: «من به فناوری علاقه دارم می خواستم کاری بکنم که برای همه مردم مفید باشد. ساختن گیم برای مردم مفید نیست ولی یک وسیله کمکی مفید است. برای همین این را ساختم.»

\n\n

یکی از مشکلات، طراحی و اندازه مناسب این ابزار بود و به تناسب موقعیت مکانی چندین بار تغییر کرد.

\n\n

او می افزاید: «توسعه و تکامل این ابزار ادامه دارد. اولین مدل را در چهار روز و با مقوا و آلومینیم ساختیم. با تکامل و صرف وقت، حالا پیچیده و یکپارچه شده است.»

\n\n

بهای این ردیاب گام، چهل یورو در متر است و نیلای کولکارنی امیداوار است طیف استفاده کنندگان از آن گسترده شده و مراکز خرید بزرگ، معبد ها و استادیوم های ورزشی از آن استفاده کنند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر