سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به اینکه سند آمایش سرزمینی سندی توسعه ای است، مشارکت مسئولان و نخبگان این استان در تدوین این سند ضروری است.\n\nبه گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری روز یکشنبه درنشست شورای برنامه ریزی استان بوشهر افزود: طرح آمایش سرزمینی به صورتی که نیازهای جامعه را بخوبی پاسخ دهد در استان بوشهر اجرا می شود.\n\nوی اظهارکرد: در سند آمایش سرزمینی استان تلاش می شود وضعیت مطلوبی که می خواهیم به آنجا برسیم را ترسیم کنیم.
کد خبر: ۱۵۷۷۸
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به اینکه سند آمایش سرزمینی سندی توسعه ای است، مشارکت مسئولان و نخبگان این استان در تدوین این سند ضروری است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری روز یکشنبه درنشست شورای برنامه ریزی استان بوشهر افزود: طرح آمایش سرزمینی به صورتی که نیازهای جامعه را بخوبی پاسخ دهد در استان بوشهر اجرا می شود.

\n\n

وی اظهارکرد: در سند آمایش سرزمینی استان تلاش می شود وضعیت مطلوبی که می خواهیم به آنجا برسیم را ترسیم کنیم.

\n\n

استاندار بوشهر اضافه کرد: درهمین ارتباط با جمع آوری اطلاعات دستگاهها، اظهار نظر افراد، تلفیق و هم افزایی آنها برای جمع بندی و استفاده در سند آمایش سرزمینی ضروری است.

\n\n

سالاری با انتقاد از دستگاهها به دلیل نفرستادن اظهار نظرهای خود گفت: به جای ارایه مطالب شفاهی و صحبت کردن، اظهار نظر باید به مستند سازی عادت کنیم.

\n\n

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به شهرداران گفت: با توجه به پیش بینی افزایش میزان عوارض ارزش افزوده در سال جاری و تلاش برای افزایش وصولی ها، شهرداران نیز با اولویت بندی پروژه ها با استفاده از این فرصت زمینه توسعه شهرها را فراهم کنند.

\n\n

استاندار بوشهردرباره مناقصه ها بیان کرد: مناقصه ها باید به صورت عمومی برگزار و از برگزاری مناقصه های محدود خودداری شود.

\n\n

وی یادآور شد: با پیش بینی برنامه های توسعه شهری به دنبال گرفتن مجوز ترک تشریفات پروژه ها نباشید.

\n\n

سالاری اظهار کرد: رعایت ضوابط شهری در بسیاری از شهرها ضروری است و نظارت استان در این حوزه با هدف بهترزندگی کردن شهروندان جدی تر می شود و با کسی تعارف نداریم.

\n\n

استاندار بوشهر همچنین بر سرعت بخشی در مبادله موافقتنامه برخی دستگاههای اجرایی تاکید کرد.

\n\n

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: گام نخست مطالعات آمایش سرزمینی این استان به عنوان ارزیابی سریع انجام شده که براساس سیاست ها، جهت گیری ها و راهبردهای توسعه استان بوشهر مورد ارزیابی قرار می گیرد.

\n\n

رضا عوض پور یادآور شد: هم اکنون این مطالعات با همکاری دستگاههای اجرایی، دانشگاهها و مشاوران در دست اجرااست که رابطه معناداری بین توزیع فعالیت، فضا و جمعیت در پهنه سرزمینی را خواهیم داشت.

\n\n

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر اظهارکرد: در این طرح مشاور را مکلف کرده ایم همه شرایط لازم برای مشارکت حداکثری نخبگان، خبرگان و علاقه مندان توسعه استان را فراهم آورد و در این ارتباط اظهار نظر مدیران، مسئولان و نخبگان ضروری است.

\n\n

وی بیان کرد: با اجرای سند آمایش سرزمینی به دنبال توسعه پایدار، جلوگیری از انباشت سرمایه ها در منطقه ای خاص و توسعه فضایی در پهنه سرزمینی هستیم.

\n\n

ایرنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر